Trgiman spouští on-line trh s analytickými daty Mercato

18. 4. 2011

Sdílet

Data jsou vizualizována v grafech a tabulkách a uživatel je vyhledá zadáním klíčového výrazu ve vyhledávači na adrese Mercato.BellaDati.com. Jednotlivé grafy a tabulky lze potom vložit do novinového článku nebo na blog. Některé analýzy jsou automaticky aktualizovány. Každým dnem přibývají na Mercatu nové analytické dashboardy v češtině i v angličtině od analytiků společnosti Trgiman.Uživatelé si ale mohou vytvořit své vlastní analýzy a sestavit dashboardy s vlastním vzhledem přímo v cloud BI BellaDati a ty potom publikovat na Mercato nebo na svůj zpravodajský web či blog.

Jedním z příkladů využití této nové služby může být např. možnost vyhledat, jak se promítlo zemětřesení do ceny akcií japonských firem a nebo vysledovat trend toho, kdy skutečně bylo nejsilnější zemětřesení v Japonsku za posledních 100 let. Stačí napsat do vyhledávače Mercata klíčové slovo "Japonsko", čímž se dostanete na předpřipravené analýzy na zmíněná témata.

V současnosti uživatelé naleznou na Mercatu např. analytické dashboardy z ČNB, Pražské burzy, pojišťovnictví a jiných oblastí jako je Organizace spojených národů, Evropská centrální banka nebo státní správa ČR.

Analýzy jsou zpracovávány z veřejně dostupných zdrojů dat, které by byly pro uživatele bez provedení analýz v BellaDati do vizuální podoby nesrozumitelné. Trgiman připravuje také verzi Mercato BellaDati, kde budou moci uživatelé své sestavené analýzy prodávat přes platební bránu jako placený obsah. Ta by se měla objevit na trhu koncem roku 2011.

Našli jste v článku chybu?