Navigace v interiérech představuje pro mobilní zařízení další technologickou hranici. Zjištění aktuální pozice například v nákupním centru za pomocí mobilního telefonu dnes není snadný úkon, neboť v těchto prostorech není dostupný GPS signál. Kromě práce na vylepšení přesnosti navigace se bude aliance In-Location soustředit také na snižování spotřeby a zajištění, aby byla technologie snadno implementovatelná i použitelná.
Mezi hlavními využitými technologiemi bude figurovat Bluetooth 4.0 a Wi-Fi. Tyto bezdrátové technologie dnešní mobilní zařízení běžně podporují, tudíž je vhodné stavět právě na jejich zužitkování, díky čemuž by mohl být uživatelům distribuován pouze vhodný software, nemuseli by si pořizovat nová zařízení. S pilotními testy technologie započne aliance In-Location již letos, zatímco komerčního využití na koncových zařízeních bychom se mohli dočkat v roce příštím.
Se zpřesňováním technologie pro navigaci ve vnitřních prostorech se postupně otevře cesta také pro další služby. Pro uživatele by to v důsledku mohlo znamenat, že by je jejich smartphone dokázal zavést k vybraným produktům a nabídkám blízkých obchodů či by jim pomohl v přeplněném nákupním centru nalézt jinou osobu.
Aliance In-Location nyní sestává z 22 členů, mezi nimiž figurují společnosti Broadcom, CSR, Dialog Semiconductor, Eptisa, Geomobile, Genasys, Indra, Insiteo, Nomadic Solutions, Nordic Semiconductor, Nordic Technology Group, NowOn, Primax Electronics, RapidBlue Solutions, Seolane Innovation, TamperSeal, Team Action Zone a Visioglobe.
Několik významných hráčů přesto chybí. Řeč je především o společnostech Apple a Google, o nichž je známo, že se o problematiku navigace ve vnitřních prostorech také zajímají. V dubnu letošního roku například Google vydal aplikaci Maps Floor Plan Marker pro Android, která má uživatelům zobrazit přesněji jejich pozici v interiérech. Aplikace je však stále ve fázi beta a Google jistě na vývoji technologii dále pracuje.
Zdroj: IDG News Service