Tvůrci sociálních médií se spojují v boji proti závislosti

5. 2. 2018

Sdílet

Organizace vznikla už v roce 2014 a nyní se spojila s další skupinou s názvem Common Sense Media a společně plánují reklamní kampaň, která poběží na 55 tisících veřejných školách ve Spojených státech.

Kampaň nese název „The Truth About Tech“ (pravda o technologiích) a jejím cílem je vzdělávat studenty, učitele a rodiče o mnoha úskalích a nebezpečích technologií a sociálních médií.

„Byli jsme u toho,“ říká Tristan Harris, bývalý etik Googlu, který skupinu vede. „Víme, co tyto společnosti hodnotí. Víme, jak mluví, a víme, jak funguje technologie za tím.“

Skupina je složená z lídrů sociálních médií z doby, kdy byla tato ještě v plenkách, kteří jsou zčásti zodpovědní za položení základů dnešních sociálních médií. Kromě Harrise jsou členy centra Sandy Parakilas, bývalý provozní manažer Facebooku; Justin Rosenstein, tvůrce facebookového tlačítka Like; Lynn Foxová, bývalá manažerka v oblasti komunikací Applu i Googlu; Roger McNamee, raný investor do Facebooku či Dave Morin, bývalý manažer tamtéž.

Experti začínají o nebezpečích sociálních sítí hovořit stále více. Například v lednu někteří donutili Facebook, aby zrušil svou aplikaci Messenger Kids zaměřenou na děti.

Dopady sociálních médií na společnost je snadné ignorovat, nicméně je jasné, že ovlivňují prakticky každý aspekt moderního života. Stačí přijít kamkoliv mezi lidi a podívat se kolem sebe. Ti pod čtyřicet (přičemž toto číslo se povážlivě zvyšuje) budou mít s největší pravděpodobností z velké části oči přilepené na mobilu. Nebyla by záhodno zrealizovat podobnou iniciativu i u nás?

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?