Twitter zavádí reklamu
Společenská síť Twitter se po měsících rozhodování konečně rozhoupala a představila svůj nový reklamní systém, který by jí měl generovat dostatečný zisk na to, aby přežila bez nutnosti dalších investicí zvenčí. Twitter to uvedl na svém oficiálním blogu.
Twitter nazval svůj reklamní systém jako "Promoted Tweets", což přesně vystihuje i jeho způsob fungování. Nepůjde totiž o žádné klasické inzeráty či reklamní bannery, ale o pouhé zvýraznění některých výsledků vyhledávání na společenské síti. Jako reklama tak budou fungovat jen samotné tweety z mikroblogů firem. Twitter se tak zjevně nechal inspirovat vyhledávačem Google a její službou AdWords fungující na velmi podobném principu.
Nový reklamní systém bude zatím spuštěn jen ve zkušebním provozu, do kterého se zapojí pouze úzká skupina firem, například Red Bull či Starbucks. V budoucnu ale Twitter chystá rozšíření svého reklamního systému i o další systémy inzerce. Kdy k tomu má dojít nám však zatím zástupci společenské sítě neprozradili.