Útraty přes internet se v karanténě zdvojnásobily

29. 4. 2020

Sdílet

Nákupy potravin přes internet pak vzrostly dokonce o 283 %. Ve srovnání s loňským březnem klesl ve třetím měsíci roku 2020 počet výběrů z bankomatů. Průměrná částka jednoho výběru ale vzrostla téměř o čtvrtinu, jak vyplývá z dat České spořitelny. V době koronaviru ovšem výrazně rostou platby přes internet.

Lidé začali výrazně více spoléhat na online nákupy. Ty se během prvních třech týdnů karantény zdvojnásobily, ve čtvrtém týdnu pak došlo ke snížení růstu na 66 %,“ říká hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil.

Jedním z artiklů, které Češi během speciálních opatření nakupují přes internet nejvíce, jsou potraviny.

Nákupy potravin online vzrostly v prvních čtyřech týdnech karantény o 283 %, a u starší generace ještě rychleji. Lidé mezi 70 a 80 lety utráceli o 760 % více a lidé nad 80 let dokonce téměř o 900 % více,“ doplňuje Navrátil.

Našli jste v článku chybu?