V eshopech nakupuje více než 90 % internetové populace

2. 11. 2009

Sdílet

V eshopech nakupuje více než 90 % internetové populace

 

Výzkum se zaměřil především na znalost internetových obchodů, frekvenci nakupování a nákupní zvyklosti u internetových uživatelů České republiky. Výsledky výzkumu ukázaly, že na českém internetu již někdy nakupovalo 91 % internetové populace. Mezi silné uživatele e shopů v ČR, kteří nakupují přes internet alespoň jednou měsíčně, patří necelá pětina respondentů (18 %).

Nejaktivnějšími uživateli internetových obchodů jsou především mladí lidé ve věku 25-34 let. To, že význam internetových obchodů není vůči kamenným zanedbatelný, potvrzuje fakt, že téměř tři pětiny lidí aktivních na internetu nakupují na webu několikrát ročně. Potenciální nárůst by v budoucnu ještě mohla zaznamenat skupina uživatelů, kteří přes internet nakupují méně často než jednou za rok (15 %). Necelá desetina respondentů na internetu zatím nikdy nenakupovala. Polovina z nich má však v plánu nákup do budoucna uskutečnit.

Které z internetových obchodů se za dobu svého působení na trhu nejvíce otiskly v paměti respondentů, pomohla odhalit otázka na jejich spontánní znalost. Celkem respondenti mezi eshopy, které jim jako první vyvstaly v mysli, uvedli 137 existujících obchodů. Nejčastěji uváděnými internetovými obchody byly Alza.cz (12 %) a Aukro.cz (12 %). Za povšimnutí určitě stojí, že Aukro není klasický internetový obchod, ale online aukční síť, na které mohou prodávat jak fyzické tak právnické osoby.

Třetím nejčastěji zmiňovaným obchodem na internetu byla nákupní galerie Vltava.cz (6 %). O další pomyslnou příčku „top of mind“ e shopů se dělí obchody Kasa.cz, Czechcomputer.cz a Obchodni-dum.cz. Při dotazu na všechny internetové obchody, které si respondenti spontánně dokáží vybavit, více než dvě pětiny dotazovaných dokázaly vyjmenovat 4 a více internetových obchodů.

Našli jste v článku chybu?