Reklamy se při otevření nové záložky zobrazují jako náhledy, přičemž dříve byla okna s náhledy vyhrazena pouze pro často navštěvované stránky a rychlé zkratky. I když tato funkce zůstává i nadále, nyní se budou mezi odkazy na často navštěvované stránky zobrazovat také reklamní sdělení. Viceprezident Mozilly Darren Herman v příspěvku na oficiálním blogu uvedl, že prvními reklamními partnery jsou CVS Health, mediální agentura Mindshare North America a oblíbený portál booking.com. Mozilla se zobrazované reklamy pro jednotlivé uživatele samozřejmě snaží co nejvíce přizpůsobovat tak, aby byla větší šance, že na ně kliknou. Data o uživatelích jsou však údajně shromažďována v co možná nejobecnější formě.
Dobrou zprávou je, že (alespoň prozatím) mohou uživatelé reklamy vypnout - při otevření nové záložky jednoduše stačí kliknout na ikonku nastavení v pravém horním rohu prohlížeče a zakliknout u volby vzhledu záložky možnost „klasická“ či „prázdná“. Jak už názvy vypovídají, v módu „prázdná“ se při rozkliknutí zobrazí prázdná bílá stránka a u volby „klasická“ se budou zobrazovat pouze náhledy nejčastějši navštěvovaných webových stránek. Mozilla své kontroverzní reklamy testovala na vybrané skupině uživatelů od února tohoto roku.
Zdroj: Techspot