Z loňského průzkumu agentury Civic Consulting vyplývá, že v České republice při nakupování zboží v elektronických obchodech zaplatíme v porovnání s evropským průměrem menší částku. Kamenné prodejny jsou však v ČR podle statistik dražší a navíc dle agentury Civic Consulting nenabídnou stejně široký sortiment jako e-shopy (což je však pochopitelné, neboť e-shopy nabízené zboží také v drtivé většině případů nedrží skladem). Kromě České republiky se pod evropskou průměrnou cenu zboží v e-shopech dostalo také Slovensko a Maďarsko.
„Že je v ČR vyšší cenová hladina než v mnohých státech EU, je obecně známé, stejně tak to, že na internetu jsou nižší ceny než v klasických obchodech. Potěšující však je, že z průzkumu vyplynulo, že ceny na českém internetu jsou nižší, než je průměr EU, a proto se mohou české internetové obchody stát oblíbeným nákupním cílem zahraničních zákazníků,” upozorňuje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.
Ještě příznivějšími podmínkami se může pochlubit Velká Británie a Polsko, v kterýchžto státech občané nakupují vzhledem k evropskému průměru levněji jak v e-shopech tak kamenných prodejnách. Naopak ve Švédsku, Dánsku a Rumunsku jsou ceny u obou typů prodejců vyšší.
Z průzkumu dále vyplynulo, že 18 % zákazníků hledá informace o produktu a cenách u kamenných prodejců, aby posléze nakupuje online. Opačný postup je také běžný, využívá ho průměrně 15 % nakupujících. Necháme-li mluvit čísla, dle studie utratí v ČR na internetu 29 % lidí 5-12,5 tisíce korun ročně a 25 % lidí 12,5-25 tisíc korun ročně. Průměrný roční internetový účet činí v České republice 20,8 tisíce korun, přičemž medián je 11,5 tisíce korun. Průměr EU činí 23,5 tisíce Kč a medián 11 tisíc Kč.