Mediální a technologická vybavenost dětí žijících v internetových domácnostech je značná. Knihovnu, televizi, CD a internet má doma k dispozici drtivá většina českých dětí. Mediální a technologické vybavení těchto pokojíčků je poměrně rozsáhlé. Většina dětí (80 %) má ve svém pokojíčku k dispozici knihovnu a více než polovina má k dispozici také přehrávač CD a rádio. Polovina dětí poslouchá hudbu na vlastním MP3 přehrávači či iPodu. Televizi má ve svém pokojíčku necelá polovina českých dětí, video nebo DVD necelé dvě pětiny a PC s přístupem na internet třetina.
Vybavenost dětských pokojíčků je silně ovlivněna věkem dětí. Starší děti mají své pokojíčky mediálně vybaveny podstatně lépe. Vlastní mobilní telefon má nadpoloviční většina dětí z internetových domácností (28 % malých dětí 4-9 let a 85 % starších dětí 10-14 let).
Volný čas dětí je dnes do značné míry organizován.
Starší děti jsou organizovány více než mladší. Necelá třetina dětí (4-14 let) chodí do zájmových kroužků nebo sportovních oddílů nejméně třikrát týdně, přitom pouze 15 % starších dětí (10-14 let) nechodí do žádného kroužku ani do žádného oddílu. Třetina dětí v internetových domácnostech se učí alespoň hodinu denně, přičemž více času učením stráví dívky a starší děti.
Mediální aktivity dětí - televize vs. počítač
Mezi nejčastější mediální činnosti dětí z internetových domácností patří stále sledování televize. Téměř všechny děti (97 %) sledují televizi denně nebo alespoň několikrát týdně. Tři čtvrtiny malých dětí (4-9 let) sledují několikrát týdně i DVD či video a u starších dětí (9-14) je to tento podíl přibližně nadpoloviční. Více času stráví sledováním TV děti, které mají v pokojíčku svou vlastní televizi.
Rádio poslouchá denně pětina dětí (4-14 let) a více než dvě pětiny dětí jej poslouchají několikrát týdně. Projevuje se i skutečnost, že se jedná o internetové domácnosti, rádio na internetu si alespoň jednou měsíčně poslechne pětina dětí. Téměř polovina dětí však poslouchá několikrát týdně jinou hudbu než v rádiu, čemuž odpovídá i vybavení přehrávači CD a mp3.
Práce na počítači a internetu jsou hned po sledování televize nejčastějšími mediálními činnostmi dětí (4-14 let) z internetových domácností. Naprostá většina dětí (97 %) má univerzální přístup k internetu z domova. Více než polovina k němu má také přístup ve škole a necelá polovina přistupuje na internet i na jiných místech.
Celkem dvě pětiny dětí jsou na internetu nebo počítači denně. Frekvence návštěvy internetu i činností na počítači silně roste s věkem dětí, 83 % starších dětí (10-14 let) je na internetu několikrát týdně. Stejně jako u televize platí, že děti, které mají počítač s připojením ve svém pokoji, tráví na internetu více času.
Zdaleka nejpopulárnější online činností malých dětí (4-9 let), je hraní her pro jednoho hráče. U starších dětí (10-14 let) jsou aktivity na internetu mnohem rozsáhlejší. Nejčastější z hlediska denní frekvence je komunikace s kamarády prostřednictvím instant messagingu (ICQ, AOL apod.) spolu se surfováním na internetu.