Vývojářská konference Applu představí novinky pro iPhone, iPad a Mac

1. 5. 2010

Sdílet

Součástí pětidenní konference budou vůbec první vývojářské semináře týkající se zařízení iPad a praktické pracovní workshopy týkající se systému iPhone OS 4 či zásadních technologií systému Mac OS X. Spekuluje se také o tom, že by zde mohla být představena nová generace přístrojů iPhone, označovaných neoficiálně jako iPhone 4G.

„Letošní konference WWDC nabídne vývojářům velmi podrobné semináře a praktické workshopy, na kterých budou moci získat podrobné informace o systému iPhone OS 4, celosvětově nejpokročilejšímu operačnímu systému pro mobilní zařízení,“ řekl Scott Forstall, senior viceprezident společnosti Apple pro software iPhone.

Konference WWDC 2010 je zaměřena na poskytování pokročilého obsahu pro zkušené vývojáře v pěti klíčových technologických kategoriích: aplikační prostředí; Internet a web; grafika a média; vývojářské nástroje a základní OS. Inženýři společnosti Apple uspořádají více než 100 technických seminářů a workshopů zaměřených na poskytování řešení. Konference WWDC 2010 nabízí neuvěřitelně rozmanitému společenství příležitost k setkání s tisíci podobně zaměřenými vývojáři pro iPhone, iPad a systém Mac z celého světa.

Mezi témata seminářů nabízených  v rámci podpory pěti technologických kategorií patří:

• Aplikační prostředí:s Implementace místních a automaticky doručovaných upozornění; budoucí kontrola vašich aplikací; vysvětlení základních principů; zásadní novinky v systému iPhone OS 4; pokročilé textové tipy a triky pro prostředí Cocoa; návrh rozhraní API pro prostředí Cocoa a Cocoa Touch; pokročilé rozpoznávání gest; integrace reklamy s platformou iAd; vytváření serverově řízeného personalizovaného uživatelského rozhraní; používání základních umístění v systému iPhone OS 4; integrace kalendáře se sadou událostí.

• Internet a web: Poskytování zvuků a videa pomocí webových standardů; maximální využití vývojářských nástrojů integrovaných v prohlížeči Safari; používání místních datových úložišť v jazyce HTML5; přidání rozpoznávání dotyků a gest na webových stránkách v systému iPhone OS; vytváření infografiky pomocí standardních webových technologií.

• Grafika a média: Ladění a optimalizace rozhraní OpenGL ES; shading a pokročilý rendering v rozhraní OpenGL ES; OpenGL ES – přehled pro systém iPhone OS; rozhraní OpenGL pro systém Mac OS X; navrhování a vytváření her pro systém iPhone OS; úvod do herního centra Game Center; nastavování her v centru Game Center; Game Center – techniky; základní animace v praxi; objevování systému AV Foundation; úpravy médií pomocí systému AV Foundation; postupy v živém vysílání pomocí protokolu HTTP.

• Vývojářské nástroje: Přehled vývojářských nástrojů; návrhy aplikací pomocí nástroje Interface Builder; efektivní práce s jazykem Objective-C v systému iPhone OS; mistrem v systému Core Data; pokročilé programování v jazyce Objective-C a techniky uvolňování paměti; pokročilá analýza výkonu pomocí nástroj Instruments; využití prostředí Xcode pro vývoj aplikací pro iPhone; multitasking v systému iPhone OS.

• Základní OS: Síťové aplikace pro systém iPhone OS; základní OS a práce v sítích; vytváření zabezpečených aplikací; vývoj aplikací spolupracujících s doplňky systému iPhone OS; sada V/V ovladačů zařízení pro systém Mac OS X; jednodušší práce v sítích pomocí protokolu Bonjour.

Na konferenci WWDC 2010 bude také oznámeno pět výherců ocenění Apple Design Award pro aplikace pro zařízení iPad a iPhone. Účast v soutěži není nijak podmíněna a výherci budou vybráni z obchodu App Store na základě kritérií zahrnující design, technickou dokonalost, inovaci, kvalitu, využití technologie a výkon.

Našli jste v článku chybu?