Yahoo se přejmenovává, nový název zdánlivě nedává smysl

10. 1. 2017

Sdílet

Ve stejnou dobu rezignují na své funkce šéfka Yahoo Marissa Mayerová a několik dalších klíčových představitelů starého vedení firmy.

Na první pohled nové jméno nedává žádný smysl, alespoň ne co se významu slova týče (a připomíná nám nedávné přejmenování Parfums.cz na Notino, pozn. red.). Na druhou stranu je třeba si připomenout, že nejdůležitějším aktivem Altaby je v současnosti 15procentní podíl čínském e-commerce gigantovi Alibaba. Podíl, který má mnohem vyšší hodnotu než internetový byznys, který Yahoo prodává Verizonu. Jméno Altaba tak má zjevně evokovat právě Alibabu a má změnit image firmy tak, aby více reflektovalo její zbývající byznys.

Altaba si zároveň ponechá 35,5procentní podíl v Yahoo Japan, což je společný podnik společnosti dříve známé jako Yahoo a SoftBank.

Stejná zpráva z amerického úřadu SEC taktéž odhalila, že se šéfka Marissa Mayerová společně se spoluzakladatelem Davidem Filem, současným předsedou představenstva Maynardem Webbem a dalšími třemi členy současného představenstva Yahoo chystá rezignovat. Nové představenstvo Altaby bude mít jen pět členů, z nichž všichni jsou členy většího 11členného představenstva Yahoo. Předsedou bude jmenován Eric Brandt.

Zatím však není zcela jasné, zda k obchodu mezi Verizonem a Yahoo skutečně dojde. Dva masivní bezpečnostní úniky, zveřejněné v posledních měsících, totiž znamenají kompromitaci více než miliardy uživatelských účtů. Pozorovatelé naznačují, že by to mohlo snížit hodnotu akvizice nebo ji zcela zrušit.

Pokud k obchodu dojde, pak bude Verizon vlastnit vyhledávací byznys Yahoo, Yahoo Mail, Tumblr, Flickr a několik dalších spotřebitelských internetových služeb.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?