Vzhledem k makroekonomické nejistotě na trzích, v oblasti náboru zaměstnanců, nákladů a dalších oblastech se nyní generální ředitelé a vedoucí pracovníci napříč firmami zaměřují na efektivní růst, úsporu nákladů a zvýšení produktivity.
V důsledku toho se společnosti více než kdy jindy obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
Z čerstvého výzkumu společnosti Salesforce vyplývá, že naprostá většina (91 %) respondentů uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla. Při podrobnějším pohledu zjistíme, že největší poptávka po automatizaci přišla ze čtyř oddělení:
- Výzkum a vývoj (39 %)
- Administrativa/provoz (38 %)
- Zákaznický servis (33 %)
- Marketing (26 %)
Průzkum také odhalil, že stávající technologické balíčky ovlivňují rychlost, s jakou jsou týmy IT schopny plnit požadavky na automatizaci ze strany podniku.
Téměř všichni (96 %) respondenti uvedli, že úprava a přestavba automatizací je náročná, protože se mění systémy a obchodní požadavky.
Čtyři z pěti respondentů navíc uvedli, že restrukturalizace stávajících aplikačních a datových prostředí za účelem podpory automatizace by pravděpodobně prohloubila technický dluh jejich organizace.
„Organizace napříč všemi odvětvími chtějí co nejrychleji automatizovat procesy a zákaznické služby. Pokud se však budou snažit postupovat rychle pomocí nesprávných nástrojů a technik, budou ve skutečnosti bránit inovacím,“ řekl Matt McLarty, globální provozní technický ředitel a viceprezident kanceláře pro digitální transformaci společnosti MuleSoft. „Je nezbytné, aby se organizace staly přizpůsobivějšími technologickým změnám, což jim umožní vytvářet automatizace a propojovat data a aplikace komplexním způsobem. Bez přijetí kompozitnějšího přístupu organizace riskují, že se jejich technický dluh spíše prohloubí, než aby se snížil.“
Vzhledem k tomu, že se organizace snaží plně využít potenciál automatizace nejen k podpoře růstu, ale také k efektivnímu růstu rychlejším a méně rušivým způsobem, téměř polovina (44 %) nyní využívá možnosti integrace a správy API k plné podpoře svých snah o automatizaci podnikových procesů.
Dalších 53 % uvedlo, že funkce správy integrace a API využívá v „určité míře“, což naznačuje, že existuje obrovská příležitost efektivněji automatizovat pracovní postupy ve velkém měřítku a rychleji poskytovat služby zákazníkům.
To vše přichází v době, kdy se stále více organizací snaží organizovat používání různých technologií, nástrojů a platforem k automatizaci podnikových a IT procesů v rámci hyperautomatizované strategie.
Průzkum odhalil, že 80 % organizací bude mít hyperautomatizaci ve svém technologickém plánu během příštích 24 měsíců, což znamená, že potřebují správné nástroje a možnosti k vytváření a úpravám automatizací.
„Organizace by si nikdy neměly jen myslet, že jakmile je proces automatizován, je práce hotová,“ řekl McLarty. „Jestli jsme se v tomto nestálém období něco naučili, pak to, že potřebujeme novou mentalitu, pokud jde o podnikání.“