Vstup na rumunský trh vychází z analýzy, kterou Zásilkovna.cz vypracovala na jaře 2015 a ze které vyšlo právě Rumunsko jako jedna z nejzajímavějších destinací pro klienty společnosti. Samotné spuštění služby přitom není jednoduchou záležitostí a jeho přípravy trvají v řádu měsíců.
„Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. Ecommerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí. To má svou kladnou i zápornou stránku. Na rozdíl od Polska nebo Německa se zde setkáme s nižší konkurencí, rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,” analyzuje situaci na rumunském trhu zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.
„Na druhou stranu, není moc logistických firem na trhu, které by dokázaly přepravit zboží od klienta k zákazníkovi v Rumunsku v rámci dvou dnů od objednávky. A to včetně vybrání dobírky a poslání částky v českých korunách,” popisuje Simona Kijonková hlavní benefit Zásilkovny oproti jejím konkurentům.
Zásilkovna svou sítí nově pokryje výraznou část středovýchodní Evropy. Pokud bychom načrtli nejdelší možnou trasu zásilky (z německého městečka Emden u nizozemských hranic až do rumunského Vama Veche na pobřeží Černého moře u hranic s Bulharskem), urazila by 2350 km a cesta by bez přestávky trvala celých 24 hodin.
Obrat ecommerce v Rumunsku tvořil v roce 2014 více než 1,1 mld Eur, což je sice výrazně nižší číslo v porovnání se střední Evropou, zároveň je ale Rumunsko s 19,7 miliony obyvatel a 5000 eshopy velice perspektivním regionem.
Zásilkovně se výrazně daří na trhu dosud nejvýchodnější země, a to v Maďarsku. V současnosti tvoří logistika do Maďarska 12 % celkové zahraniční logistiky společnosti. V Polsku, kde se potýká s výrazně vyšší konkurencí, roste objem zásilek pomaleji. V březnu letošního roku tvořil 3 %, v červnu 3,5 % celkového objemu zásilek společnosti.