Na problém upozornil americký novinář Mitch Lipka, který se zabývá ochranou práv spotřebitelů. Podle něj zloději zneužívají dobře míněnou politiku Applu při vyměňování poškozených telefonů, v rámci které se s tímto telefonem do obchodu nemusí dostavit přímo jeho vlastník. Jinými slovy, záruka je přidružena k iPhonu samotnému a ne zákazníkovi, díky čemuž je snadné kradené zařízení nechat vyměnit za nové a to následně prodat. Lipka k tvrzení uvedl příklad studentky, jejíž telefon byl ukraden na nádraží v Bostonu. Za několik dní jí přišel automatický e-mail s oznámením, že její poškozený telefon byl v Apple Store opraven.
Když si však pro něj žena do obchodu šla, zaměstnanci jí jej odmítli vydat, neboť to nebyla ona, kdo telefon do obchodu přinesl. Studentce pak nezbývalo nic jiného, než kontaktovat policii, která si na zloděje počkala. Podle Lipky je krádež, poškození a následná výměna iPhonů za nové fenoménem poslední doby, čemuž nasvědčují i policejní statistiky. Například podle New Yorské policie v období od ledna do října loňského roku představovaly iPhony 7 z 10 všech kradených telefonů a celkem jich bylo odcizeno okolo pěti tisíc.