Naprostá většina dat, která se analyzuje v MS Excel, je v podobě seznamů, se kterými se více než vhodně pracuje ve formě tabulek. Nabízejí totiž spoustu velmi praktických funkcí, s nimiž bychom vás rádi seznámili v tomto seriálu. Nechte se inspirovat!
1. díl - Úvod a vytvoření tabulky
2. Odstranění šipek u funkce filtrování
Chcete-li používat některé funkce pro tabulky v Excelu, ale nebudete chtít ani filtrovat, ani třídit data, pak můžete bez obav skrýt šipky pro filtrování dat. Postačí, když klepnete kamkoliv do tabulky a poté vyberete nabídku Domů > Seřadit a filtrovat > Filtr. Nyní můžete skrývat a zobrazovat šipky pro filtrování dat opakovaným klepáním na tuto položku. Stejný efekt pak má i klávesová zkratka Ctrl-Shift-L.
3. Jak odstranit tabulku, ale ponechat formátování
Naformátování dat do podoby tabulky v Excelu představuje nejsnazší způsob, jak efektivně a navíc vzhledně naformátovat v Excelu určitou oblast buněk. Je tu pouze jedno nebezpečí, a to, že se při formátování může zdát, že není možné se zároveň vyhnout funkcím, které jsou pro nás v danou chvíli nežádoucí. Z čistě technického hlediska je to samozřejmě pravda, nicméně těch funkcí tabulek, které vám překáží, se můžete zbavit. Chcete-li pro jakýkoliv list převzít styl tabulky, ujistěte se nejprve, zda jste pro formátování použili ten nejvhodnější.
Poté klepněte do tabulky a přesuňte se do nabídky Nástroje tabulky > Návrh > Převést na rozsah. Jakmile se vás Excel zeptá, zda chcete převést tabulku na normální oblast, pak odpovězte stiskem tlačítka Ano. Tabulka se následně převede na klasickou oblast, nicméně všechno to působivé formátování zůstane zachováno.
V dalším díle se budeme věnovat opravě nevzhledných sloupců tabulky a také tomu, jak do tabulky vkládat nové řádky.