Hlavní navigace

10 tajných tipů pro efektivnější práci v Excelu - 2.díl

5. 2. 2012

Sdílet

 Autor: © baurka - Fotolia.com
Excel ve své nové verzi obsahuje celou řadu skvělých nástrojů, bohužel uživatelé většinu z nich běžně nevyužívají, protože je spousta funkcí v Excelu 2010 skryta.

Chtěli byste do buňky v Excelu umístit text rozkládající se na více řádcích? Možná nevíte, že to jde, stačí totiž použít správnou klávesovou zkratku. Potřebujete formátování jedné tabulky použít i pro tabulky jiné nebo vytisknout na jeden list papíru obsah několika listů? V tomto článku vám nástroje šetřící vás čas při práci v Excelu nejen ukážeme, ale prozradíme vám i to, kde je najdete a jak je používat, aby vaše práce v Excelu byla co možná nejefektivnější.

 

1. díl článku: Vkládání dalších řádků textu do buňky

 

2) Rychlé vkládání hodnot do buněk

Co uděláte, když potřebujete něco rychle vypočítat - například sečíst hodnoty ve dvou buňkách? Namísto vytváření a následného psaní vzorce klepněte do první buňky, poté stiskněte klávesu Ctrl a zároveň klepněte na druhou buňku. Při standardním nastavení se ve stavovém řádku, který se nachází ve spodní části okna Excelu, zobrazí součet hodnot umístěných v označených buňkách (hodnota Součet).

Ve stavovém řádku však najdete i výsledky dalších výpočetních operací. Stačí, když klepnete pravým tlačítkem myši na stavový řádek a vyberete si, které výsledky početních operací se mají zobrazit. Kromě položky Součet zde najdete i položku Průměr, Počet, Počet buněk s číselnými hodnotami (počet buněk, které obsahují nějaké číslo), Minimum a Maximum.

ICTS24

Excel 2010

Potřebujete co nejrychleji zjistit výsledky početních operací prováděných na vybraných buňkách? Pak čtěte obsah stavového řádku.