12 způsobů, jak (ne)zpackat své stránky - 4. díl

Sdílet

 Autor: pcworld.com
Závěrečný díl věnujeme významu testování stránek , monitorování uživatelských činností a povíme si také o bezpečnosti webových stránek.

Při tvorbě firemních webových stránek se toho může pokazit hodně. Web CIO.com se zeptal webových vývojářů, webdesignérů a expertů, jaké nástrahy s sebou budování komerčních webů nese.

 

Předchozí díl

 

Chyba číslo 10: Netestování stránek v různých prohlížečích a v různých podmínkách (například na mobilních zařízeních) před živým spuštěním

Jedna z „největších chyb, kterou jsme zažili, a chyba, kterou jsme dříve udělali, bylo to, že jsme netestovali naše stránky v různých prohlížečích a na různých velikostech obrazovky,“ vysvětluje Sandip Singh, výkonný ředitel a zakladatel webu Go Get Funding. „Někdy zkrátka něco v některých prohlížečích nefunguje a layout se může rozložit.“ Proto Singh doporučuje všem společnostem prohlížet své stránky na různých prohlížečích (IE9, Firefox, Chrome, Safari) a na různých mobilních zařízeních (iPad, iPhone, Android), a to předtím, než stránky vypustíte naživo.

ICTS24

 

Chyba číslo 11: Pokládání kyberbezpečnosti za samozřejmost

Používání antivirového softwaru by měl být pouze začátek. DDoS útoky, cílené odstavení stránek obrovským množstvím přístupů v krátkém čase, nejenže rostou, ale také mohou těžce poškodit vaše prodeje. Podle výzkumu společnosti Neustar řeklo 67 procent amerických prodejců, kteří zažili DDoS útok, že cena výpadku stránek stála více než 100 tisíc dolarů za hodinu, asi 2 miliony dolarů denně. Řešení: zajistěte, aby váš operační systém a antivirový program byl v každou chvíli aktualizovaný, neustále monitorujte vaše stránky a mějte připraven záložní plán/plán obnovení po katastrofě.

 

Chyba číslo 12: Chybějící monitorování (sledování) chování návštěvníka

Nejlepším způsobem, jak zjistit, co na vaší stránce funguje a co nikoliv, tedy například to, co se vašim zákazníkům líbí a co už tolik ne, je změřit to pomocí analytického programu. Měřící a monitorovací analýza je Podle Tima Graye ze společnosti Blue Fountain Media nejlepším způsobem, jak porozumět chování uživatele. Některé společnosti paradoxně zanedbávají nastavení byť nejzákladnějších monitorovacích nástrojů. A to přesto, že například Google nabízí skvělý a výkonný nástroj analýzy, který je zdarma a jednoduchý na používání i instalaci.