20 triků pro Google Kalendář zvyšujících produktivitu - 4. díl

13. 1. 2013

Sdílet

 Autor: © Maksim Pasko - Fotolia.com
Možná plánujete všechno na minutu s ohromnou precizností. Nebo možná jste jako Marilyn Monroe „vždy v kalendáři, ale nikdy ne včas“. Nezáleží na tom, jaký přístup zvolíte – Google Kalendář se přizpůsobí vašemu stylu.

1. díl - Pracujte rychleji - a soustřeďte se

2. díl - Vytvořte si chytřejší strategie plánování

3. díl - Spravujte několik různých míst

 

Propojte svůj kalendář se světem

18. Přidejte kalendáře odkudkoliv z webu

Kalendář od Google využívá formát iCalendar, což zjednodušuje sdílení vašich kalendářů a odebírání kalendářů jiných lidí. Pokud například chcete vědět rozpis jednotlivých klubů české fotbalové ligy, klikněte na malou šipku u položky Jiné kalendáře nalevo od vašeho vlastního kalendáře, a zde zvolte možnost Procházet zajímavé kalendáře. U možnosti Sport > Fotbal naleznete různé možnosti zobrazení. Kromě toho můžete v rubrice Další přidávat možnosti typu západ slunce ve vašem okolí nebo hvězdná data. Klikněte na malou šipku u jednotlivých přidaných kalendářů, s jejíž pomocí nastavíte například různé odstíny pro jejich vzájemné odlišení.

Google Kalendář

19. Nastavujte události z vaší sociální sítě

Možná už používáte Google+ pro práci, například pro videokonference s funkcí Hangouts. Jestliže už máte ve vaší sociální síti dostatek kontaktů, může se hodit pro plánování větší akce. Na vaší stránce na Google+ najděte pole „Sdílejte, co je nové“ a klikněte na ikonu kalendáře napravo od tohoto pole. Poté vypište detaily o vaší akci. Pozvěte vybrané (nebo všechny) kontakty, případně kruhy kontaktů v poli „Pozvat...“. Předtím, než kliknete na tlačítko „Pozvat“, lze vložit obrázek charakterizující danou akci. S Google Kalendářem můžete integrovat i akce na Facebooku; stačí, když u vaší nově tvořené facebookové akce kliknete na tlačítko nastavení Facebooku a zde vyberete možnost „Exportovat událost“.

bitcoin_skoleni

20. Sdílejte svůj kalendář

Možná vaše společnost vydává videa na YouTube, možná, že vám za měsíc vyjde nová kniha. Šetřete vašim fanouškům čas a zpřístupněte svůj kalendář veřejnosti. Pod vaším malým kalendářem klikněte na malou šipku vedle možnosti Moje kalendáře, potom vyberte možnost Vytvořit nový kalendář. Vyplňte všechna požadovaná pole a poté vyberte možnost Učinit tento kalendář veřejným. Pokud chcete, můžete sdílení omezit na jednotlivce nebo skupiny ve vaší společnosti. Jakmile jste hotovi, přidejte na vaše stránky odkaz na váš kalendář, a nezapomeňte stejný odkaz sdílet na vašem facebookovém a twitterovém účtu. Webovou adresu vašeho kalendáře můžete nalézt tak, že kliknete na nastavení v menu, které se zobrazí poté, co kliknete na šipku vedle kalendáře.