3ds Max 8: Průvodce modelováním a animací

1. 6. 2007

Sdílet

Autorem knihy 3ds Max 8: Průvodce modelováním a animací je Boris Kulagin člověk, který se 3D grafikou a animací zab...


Autorem knihy 3ds Max 8: Průvodce modelováním a animací je Boris Kulagin člověk, který se 3D grafikou a animací zabývá již dlouhé roky. Ostatně zkušenosti má i s výukou a publikováním, v minulosti již napsal publikace jako 3ds Max 7 Animation with Character Studio 4 and Plug-Ins a podobně. Kromě toho působí jako vývojář počítačových her, konzultant a učitel 3D grafiky ve společnosti RealTime School.
Publikaci 3ds Max 8: Průvodce modelováním a animací nejvíce ocení mírně pokročilí zájemci o 3D grafiku, kteří se již orientují v prostředí aplikace 3D Studio Max. Zcela určitě knihu nedoporučíme úplným začátečníkům. Pro ně skutečně určena není. Naopak, pokud jste již zvládli základy modelování a animování v 3D Studiu Max, ovládáte operační systém Windows, zvládáte 2D grafický editor (např. Adobe Photoshop, Corel Draw a podobně) a chcete se naučit nové techniky a prakticky použitelné postupy je tato kniha právě pro vás. Nesmí vám však chybět touha studovat, zkoumat a zdokonalovat se na základě předložených řešení.
Autor rozdělil publikaci do čtyř sekcí. První se jmenuje "Úvod do 3ds Max". Obsahuje krátký popis prostředí, ukazuje, jak je aplikace uspořádána, a shrnuje metody pro práci s programem. Sekce nechce nahradit manuál pro začátečníky, spíše nabízí osvěžení základů, které je nutné znát.
Druhá sekce ("Zátiší s růží") se zaměřuje na tvorbu realistického modelu, zakomponovaného do reálného prostředí, včetně tvorby materiálů, nasvícení scény a nastavení renderování. Tuto sekci využijí především méně protřelí 3D grafici.
Třetí kapitola ("Let Pegase") se zabývá modelováním a dokonce i animováním látajícího koně Pegase. Tato část knihy se nám velmi líbila. Dočtete se zde nejen jak Pegase vymodelovat, připojit ke kostře, animovat, ale rovněž jak vytvořit s pomocí systému Particle efektní magickou cestu oblohou a jak vytvořit dynamicky vlající hřívu a ohon.
Poslední sekce ("Použití simulátoru látky Cloth") seznámí čtenáře s nástrojem pro tvorbu a simulaci látky a oblečení. Sekce je sice poměrně krátká, ale hutná. Ke knize je přiloženo CD s veškerými modely a texturami.



Autor: Boris Kulagin
Nakladatelství:
Computer Press, a. s.
Brno, 2007
Počet stran: 389
Cena: 399 Kč

Adobe Illustrator CS2

Pokud se zabýváte počítačovou grafikou a chcete pracovat v aplikaci Adobe Illustrator CS2 efektivněji, pak vás může zaujmout publikace vydaná nakladatelstvím Grada Publishing. Autory knihy jsou Dave Gross a Matt Kloskowski. První ze jmenovaných je certifikovaným instruktorem Adobe pro aplikace Photoshop CS2 a Illustrator CS2. Jako autor není žádný začátečník, má na svém kontě již několik odborných publikací, rovněž přispívá do magazínu Photoshop User. Druhý autor také již publikoval několik odborných knih, které se zabývají grafickými programy (Photoshop CS, Illustrator CS). I on publikuje v uznávaných časopisech o grafice a je certifikovaným expertem Adobe a vývojářem Macromedia Flash.
Kniha má 304 stran a je členěna do jedenácti obsáhlých kapitol. Pro ilustraci můžeme zmínit několik názvů, např. Základní tipy, Zobrazení dokumentu, Chvilka pro kutily, Práce s objektem, Práce s barvou a podobně. Pokud se bude někdo domnívat, že je kniha sestavena jako manuál s popisem všech funkcí Illustratoru CS2, bude zřejmě zklamán. Publikaci autoři vytvořili jako sbírku triků, postupů a efektů, které mohou uživateli pomoci dosáhnout vyšší efektivity práce s programem. Některé triky jsou velmi jednoduché a zaujmou pouze začátečníky, jiné jsou poměrně zajímavé a mohou se z nich poučit i ostřílení grafici, kteří Illustrator již dobře ovládají. Celkově se však domníváme, že z publikace nejvíce vytěží mírně pokročilí příznivci počítačové grafiky, kteří se v grafických editorech již částečně orientují, ale chtějí poznat nové efektivní postupy a praktické rady. Konkrétně na stránkách naleznete zajímavá krátká témata, která se věnují např. zrcadlení, překlápění objektů, předvolbám nástrojů, transformací objektů, duplikování a kompozici vrstev. V knize naleznete odpověď i na otázky ohledně efektivního výběru objektů, vektorizace kreslené grafiky nebo fotografií. Rovněž se dozvíte, jaké nové vlastnosti a funkce Illustratoru CS2 lze v praktickém životě využít. V neposlední řadě se autoři věnují i převodu kreseb do pseudo 3D vzhledu.



Autor: Dave Gross, Matt Kloskowski
Nakladatelství:
Grada Publishing, a. s.
Praha, 2007
Počet stran: 304
Cena: 349 Kč

Autor článku