Adastra: Rusko a Ukrajina jsou strategické trhy

4. 4. 2007

Sdílet

Ve více než 25 zemích již pracovala na projektech česko-kanadská společnost Adastra. Po Severní Americe a Západní Evropě se nyní chystá k výraznější expanzi na východ - do Ruska a na Ukrajinu. Tyto trhy považují její představitelé za strategické.

Ve více než 25 zemích již pracovala na projektech česko-kanadská společnost Adastra. Po Severní Americe a Západní Evropě se nyní chystá k výraznější expanzi na východ - do Ruska a na Ukrajinu. Tyto trhy považují její představitelé za strategické.

Adastra, která se profiluje v oblasti řízení datové kvality a Master Data Managementu, zaměstnává v ČR a SR 280 lidí, celosvětově jsou jich 4 stovky. V současnosti má kanceláře ve 4 zemích (ČR, SR, Kanada a Německo) a v plném proudu jsou projekty ve 13 zemích.

Za uplynulý kalendářní rok dosáhla firma výnosů 731,8 milionů Kč, což představuje 35% meziroční nárůst. Služby s přidanou hodnotou tvoří 99 % obratu firmy, zahraniční operace firmy pak 40 % obratu.

Podle představitelů firmy se stěžejní otázkou celé řady projektů v oblasti datové integrace stává datová kvalita, a proto se Adastra právě na tuto oblast zaměřila. Současně se také profilovala v oblasti Master Data Managementu (MDM), nově se prosazující disciplíně v oboru IT, která představuje posun vnímání dat v systémech organizací od tradičního, formálně a technicky zaměřeného přístupu směrem k obsahově a procesně chápaným řešením.

Vedle těchto aktivit Adastra i nadále působila v oblastech Data Warehousingu/ Business Inteligence či Data Miningu, které stále tvoří jádro jejího podnikání.

 

Autor článku