Americké ministerstvo spravedlnosti v pondělí zažalovalo společnost Adobe a uvedlo, že podmínky poskytování služeb společnosti Adobe pro aplikace jako Creative Cloud a Photoshop obsahovaly poplatky za zrušení, které byly uplatňovány při registraci ročního předplatného.
Využíváte už některé z inovativních metod šifrování?
„Společnost Adobe po léta poškozovala spotřebitele tím, že je zapsala do svého výchozího, nejvýnosnějšího plánu předplatného, aniž by jasně zveřejnila důležité podmínky tohoto plánu,“ tvrdí ministerstvo spravedlnosti v žalobě podané u okresního soudu v severní Kalifornii.
Ministerstvo spravedlnosti konkrétně tvrdí, že společnost Adobe zveřejnila pouze skutečnost, že přihlášení k „ročnímu, měsíčně placenému“ plánu nutí spotřebitele zavázat se k ročnímu předplatnému a také k „vysokým“ poplatkům za předčasné ukončení smlouvy v řádu stovek dolarů.
Upřesnění těchto poplatků přitom společnost objasňuje až poté, co se spotřebitel pokusí smlouvu zrušit. Jinak jsou skryty za volitelnými textovými poli a hypertextovými odkazy, uvádí se v žalobě.
„Společnost Adobe pak odrazuje od zrušení smlouvy tím, že používá obtížný a komplikovaný proces zrušení smlouvy,“ během něhož je uživatel seznámen s poplatky za zrušení smlouvy, uvedlo ministerstvo spravedlnosti.
V jednom z případů, který vláda cituje, píše o „vyjednávání“, které musel jeden z uživatelů podstoupit, aby mohl předplatné zrušit.
„V posledních několika měsících jsem byl více než třikrát v kontaktu se společností Adobe telefonicky i prostřednictvím jejich chatové podpory, abych se pokusil zrušit své předplatné,“ cituje ministerstvo dotyčného uživatele.
„Pokaždé, když jsem se pokusil o zrušení, došlo k důslednému vyjednávání a místo toho, aby uživateli umožnili zrušit účet, nabídli dva měsíce bez poplatku.“
Ministerstvo spravedlnosti se chce u soudu domoct pokut pro Adobe, ale i ukončení těchto praktik.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.