Age of Conan: Hyborian Adventures

4. 3. 2006

Sdílet

Svalnatý Conan inspiroval svými fantastickými dobrodružstvími vývojáře z Funcomu, kteří připravují singleplayerové akční RPG kombinované s MMORPG. Ač se to na první pohled zdá šílené, při bližším prozkoumání vypadá Age of Conan více než dobře.

Mohutná hora svalů těžce dosedla na zdobený trůn. Zamračenou tvář zpola zakrýval stín. Ruce by pořád byly schopné popadnout meč a rozseknout člověka vedví, ale ty doby jsou dávno pryč. Conan nyní máchá více perem než mečem.



Pod jménem Conan si někteří z vás určitě vybaví polonahého kalifornského guvernéra, jak se žene na koni vyprahlou pustinou s obouručním mečem na zádech. Filmy s Arnoldem Schwarzeneggerem ovšem tvoří pouze malý zlomek příběhů o legendárním barbarovi. Conan pro řadu z nás představuje spravedlivého hrdinu románů Roberta Ervina Howarda, jehož knihy se právem řadí mezi klasiku fantasy literatury. A právě Conanovy dobrodružné výpravy do různých končin bájné země Hyboria inspirovaly vývojáře z Funcomu k vytvoření nové hry Age of Conan: Hyborian Adventures, která by měla být k dostání přibližně ve druhém čtvrtletí letošního roku. Podle dostupných informací si troufáme tvrdit, že přinese spoustu originálních nápadů a zajímavých prvků.



Výjimečný herní koncept se skládá ze dvou odlišných částí. V té první vás čeká akčně laděné RPG, v němž se v úloze hlavního hrdiny potloukáte světem, plníte dobrodružné questy, bojujete s nepřáteli a samozřejmě odhalujete tajemný příběh. Jakmile se však dopracujete na konec, otevře se vám přístup do obrovského světa MMORPG, kde se pohybují hráči z celého světa, s nimiž budete spolupracovat na dalších výpravách. Do této části si přinesete zkušenosti i výbavu ze singleplayerové kampaně, avšak vývoj postavy se nezastaví. Právě naopak – čeká vás sbírání nových zkušenostních bodíků přesně v duchu současných MMORPG titulů. Tvorbu komplexního on-line světa si ostatně vývojáři z Funcomu vyzkoušeli už na svém projektu Anarchy Online, takže se dá předpokládat, že některé osvědčené herní principy použijí i v novém titulu.

Na příběh singleplayerové části je ve hře kladen velký důraz a na jeho základě se pak odvíjejí následující události v on-line dění. Asi je jasné, že se po herním světě nepohybují tisícovky stejně svalnatých Conanů. Tento barbar je samozřejmě jedinečný a během herního dění spokojeně sedí na vladařském trůnu, ačkoliv… docela spokojený být nemůže, neboť příběh se odehrává v období po skončení románu Hodina draka, kdy se mezi jeho vazaly množí nepokoje. Hamižní pánové cítí šanci, jak rozhojnit svůj majetek, a začínají na svěřených územích vládnout podle vlastních zákonů. Na scénu vstupujete vy s hlavním hrdinou, jehož pouť začíná v otrokářských okovech za veslem obchodní galéry, kdesi uprostřed oceánu. O sobě toho mnoho neví a jediná stopa k odhalení minulosti vede přes záhadné tetování na hrudi. Naštěstí se na moři strhne zuřivá bouře, která loď zanese až k ostrovům Baracha. Během řádění živlů se vám podaří utéci a dostat se bezpečně na pobřeží. Cesta za odhalením minulosti může začít.



Kampaň pro jednoho hráče by v žádném případě neměla sloužit jen jako delší tutoriál. Autoři se sice zatím nezmínili, kolik času by úvodní část hry měla zabrat, avšak slibují minimálně stejný herní zážitek, jako v kterémkoli titulu podobného žánru pro jednoho hráče. Určitě je zajímavé, že už od samého začátku je nutné se přihlásit na herní server a po celý čas hraní zůstat on-line. Tím se má předejít cheatování a nedovoleným úpravám programu. Každopádně se však za tuto část nebudou platit žádné měsíční poplatky. Čas od času potkáte i ostatní hráče, avšak pouze na veřejných místech, jako je hostinec, kde čepují vyhlášené pivo. Kontakt v této herní části je pouze pasivní a vaše působení zůstává výhradně samostatné. Příběh by měl být tvořen čtyřmi odlišnými dějovými liniemi, odvíjejícími se podle zvoleného povolání. Zda jej půjde po prvním dokončení singleplayeru přeskočit s novou postavou, autoři zatím nerozhodli.

Tvorba avatara začíná volbou rasy. V Hyborii žijí Aquiloniáni, Cimmeřané a Stygiané, kteří mají odlišný vzhled a charakteristickou architekturu hlavních měst. Různá povolání pak mohou vykonávat jen určité rasy, takže například kouzelníci se rekrutují výhradně z řad Stygianů, jejichž příslušníci se klaní hadímu bohu Setovi. Obývají jižní krajiny plné Conanových nepřátel a jejich města nápadně připomínají staroegyptské usedlosti. Naproti tomu Cimmerie je typická severská země, z jejíchž zasněžených plání pochází sám Conan. Uctívá se zde mocný bůh Crom a obyvatelé jsou proslulí svými šamanskými schopnostmi. Poslední zemí je antickému Římu podobná Aquilonie, kde nyní Conan vládne.



V RPG systému se růst zkušeností pravděpodobně zastaví na úrovni šedesát. Na ostrovech Baracha v singleplayerové části přitom bude stanoveno maximum dvaceti levelů. V on-line světě se pak objevíte ve městech svých krajanů – Cimmeřané poputují do Broken Leg Glen, Aquiloniáni do Taratie a Stygiané do Khemi. Ve všech zemích není o dobrodružství v nebezpečné divočině nouze, takže se brzo začnete ve svém bojovém umění zdokonalovat. Základ představuje klasická čtyřka válečník, kouzelník, zloděj a kněz. Teprve na dvacátém levelu si vyberete ze tří nebo čtyř větví speciálního zaměření, jež se stane vaším hlavním povoláním a vymezí funkci v partičkách s ostatními dobrodruhy. Konečně na šedesáté úrovni určíte postavě definitivní specializaci.

Podobné zvyšování levelů a následné specializace čekají rovněž hráčské gildy. Tato společenství tak nebudou mít pouze sociální charakter, ale napomohou ke zdokonalení dovedností všech členů gildy. K dispozici budou čtyři zaměření – manufaktura zaručí lepší výrobu předmětů nebo jejich částí, taktická znalost zvýší počet členů týmu a zpřístupní pokročilé formace, strategická kvalifikace dovolí používat obléhací stroje, vyráběné v hlavní budově vaší vesnice a konečně panství umožní najmout si počítačem řízené společníky.



Boj muže proti muži patří mezi hlavní témata nejen filmové či knižní předlohy, ale je samozřejmě důležitý i ve hře. Age of Conan: Hyborian Adventures představí akčně laděný systém bojových úderů v reálném čase, přičemž jednotlivé rány lze vést šesti směry. Mečem se můžete ohnat například po soupeřově hlavě nebo ho seknout přes celé tělo a následně probodnout. Takový styl pochopitelně vede k vytváření různých kombinací úderů, které ve správném pořadí odemykají účinná komba, jejichž použitím docílíte unikátních a rychlejších výpadů. Ze soubojů se tak stane čistě akční záležitost, v níž sehraje důležitou roli schopnost rychle a správně reagovat na protivníkovy manévry. Toto všechno bude aplikováno rovněž v týmových bitvách, kde se uplatní znalost a využívání různých formací.

Autoři navíc plánují masivní bitvy s válečnými stroji, jichž se mohou účastnit desítky hráčů. Měly by mít dvě podoby – střety mezi hráči navzájem a boje proti počítačem řízeným monstrům, která se roztahují v přílišné blízkosti hráčských vesnic. Právě velkolepá válečná klání, kde vám nad hlavou létají ohnivé koule z katapultů a kolem uší sviští šípy, by společně se singleplayerovou kampaní a akčně laděnými souboji měla představovat největší lákadlo Age of Conan: Hyborian Adventures.

Autor článku