Hlavní navigace

Alone in the Dark

1. 12. 2008

Sdílet

Edward Carnby, hlavní postava hry, toho má za šestnáct let, co se pohybuje v kybernetickém světě, poměrně hodně z...


Edward Carnby, hlavní postava hry, toho má za šestnáct let, co se pohybuje v kybernetickém světě, poměrně hodně za sebou. Viděli jsme ho prohledávat opuštěná mauzolea, plížit se po opuštěných tajemných městech či potloukat se po všemožných divných koutech Země.
Revoluční série Alone in the Dark vznikla v roce 1992 a položila tak základ celému hernímu odvětví – survival hororům. V předchozí gamese získal Edward možnost okusit atmosféru dvacátých let. V právě chystaném posledním díle, který byl zcela jednoduše pojmenován stejně jako ten první, se prostřednictvím Carnbyho podíváte do současnosti, konkrétně do Central Parku, jenž je považován za srdce New Yorku.
Ve hře projdete několik různých lokací, z nichž vám jednu nyní představíme. Začneme třeba ve stokách právě pod rozlehlým Central Parkem. Edward se jimi proplétá a míjí krysy, jež rozhodně nepatří mezi nejnebezpečnější obyvatele podzemí, které může na své cestě potkat. Obezřetně postupuje dál a vyhýbá se obrovským ventilátorům, které mu též při troše opatrnosti a správném načasování pohybů nemohou způsobit výraznou újmu na zdraví. V některých případech však musí použít některé z kolem ležících věcí, aby případné překážky bezpečně překonal. Carnby tak třeba vezme klacek či dřevěnou plaňku, aby s ní mohl odstranit drát s vysokým napětím, jenž riskantně plave v kaluži, kterou chce Edward překonat. Elektrický proud hrozí nejen Carnbymu, ale pochopitelně i nepřátelům, takže může drát mrštit o kovový plot, kolem nějž se zrůdy pohybují, čímž je nekompromisně usmaží. Každý předmět ve hře se dá použít jako zbraň, kterou můžete máchat – a to dvěma způsoby. Rychle za účelem útoku na nestvůry, či pomalu, což slouží k posouvání objektů blokujících vaší cestu.
Tohle vše bude možné díky hernímu enginu Havoc, který až neuvěřitelně realisticky simuluje fyzikální zákony. Každá věc, pokud se pohybuje nebo jí hodíte, má odlišnou rychlost, která je závislá na materiálu, z něhož je předmět vyroben. Prostě jako v běžném životě. Co ovšem autoři, společnost Eden Studios, zvládli na jedničku, je oheň. Vypadá skutečně přirozeně, jako had pohlcuje předměty, které se v něm ztrácejí. Není ovšem pouhou vizuální hříčkou, nad kterou byste se bohapustě kochali. Edward popadne nejbližší prkno, zapálí jej a hned má šikovnou louč či provizorní zbraň.
Během svého počínání budete nuceni nejen řešit různé hádanky, ale také bojovat s všemožnými potvorami, kterými se nejen Central Park, ale celý New York hemží. Tvůrci slíbili, že gamesa se nezasekne v žánru survival hororu, ale spíše se posune akčním směrem s tím, že bude zachována důležitost příběhové linie. Aby celá hra vypadala filmověji a vy se s hlavním hrdinou i celým vyprávěním více sžili, nedočkáme se klasických herních prvků jako např. inventáře či ukazatele života. Místo inventáře bude Edward lovit věci a zbraně po kapsách své bundy, k čemuž vám postačí jediné tlačítko klávesnice. Také těžko pobere každý nesmysl, který mu přijde do cesty, ale najde u sebe jen to nejnutnější, co je logicky možné do kapes nacpat. Předměty ovšem budete schopni kombinovat, čímž si vytvoříte provizorní arzenál. Hlavní pomůckou je lepící páska, s níž vytvoříte pomocí sprejových plechovek provizorní granáty (jež budete moci házet a rozstřelovat, přičemž celá hra se vám v takové chvíli přepne do zpomaleného módu), nebo pásku užijete na vyznačení směru, abyste později našli z podzemních labyrintů cestu zpět.
Další element, který zcela jistě vtáhne hráče do děje, je skutečnost, že zbraně a ostatní vychytávky nejsou úhledně složené v boxech, ke kterým pohodlně přijdete, rozbijete, a vyjmete nádherný zánovní samopal AK-47. Ani se tyto vymoženosti náhle neobjevují po zastřelených zrůdách, jak tomu běžně bývá v ostatních hrách. V Alone in the Dark se budete muset setsakra snažit, abyste se k nějaké té věcičce dostali. Budete prolézat opuštěné sklady, domy a skříně, než najdete něco zajímavého.