Cílem Amazonu je snížit prodlevu, která je mezi uvedením filmů v kinech a jejich zpřístupnění na streamovacích službách - to v průměru trvá 39 až 52 týdnů. Amazon chce podle svých slov produkovat dvanáct filmů ročně.
Nový model Amazonu má nejen konkurovat zaběhnutému zábavnímu průmyslu, jehož spotřebitelé jsou zvyklí na dlouhé prodlevy mezi promítáním filmů v kinech a jejich zpřístupněním na jiných médiích, ale také jeho konkurentům na poli streamování videí. Největším konkurentem Amazonu, který již také vytváří svůj originální obsah, je Netflix.
V e-mailu zaslaném listu New York Times viceprezident Amazonu Roy Rice popsal připravované filmy Amazonu jako nezávislé snímky s rozpočtem mezi pěti a pětadvaceti miliony dolarů. Oznámení Amazonu přichází jen krátce poté, co tato americká společnost dostala Zlatý glóbus za seriál Transparent. Nedávno s Amazonem uzavřel smlouvu známý režisér Woody Alen, který má v plánu natočit svůj vůbec první televizní seriál.
Podle tiskového prohlášení Amazonu firma Amazon Studios v tomto roce vydá mnimálně čtyři seriály: Bosch, Hand of God, Red Oaks a Wishenpoof! spolu s druhou sérií Transparent.
Informace o tom, že Amazon plánuje začít vydávat své vlastní filmy, se objevily již před nějakou dobou. S vlastní produkcí filmů a seriálů kromě Netflixu nedávno přišla i služba Dish, která spustila vlastní SlingTV.