Amazon představuje vlastní e-mail, chce konkurovat Googlu i Microsoftu

29. 1. 2015

Sdílet

 Autor: © Javierafael - Fotolia.com
Amazon spustil novou službu WorkMail, která bude nabízet snadno použitelné a zabezpečené služby firemní elektronické pošty.

Služba s názvem WorkMail bude mít jednoduché uživatelské rozhraní a velký důraz u ní je kladen na bezpečnost. Podle Amazonu je na trhu sice řada obdobných řešení, avšak jsou drahá a příliš složitá.

„Uživatelé nejsou se stávajícími emailovými řešeními spokojeni,“ uvedl Adam Selipsky z Amazon Web Services pro Wall Street Journal. „Podle řady uživatelů jsou tato řešení drahá a příliš komplexní.“

WorkMail bude spolupracovat s existujícími e-mailovými klienty pro mobilní i stadardní platformy jako třeba Microsoft Outlook a nabídne synchronizaci s kalendářem.Nabídne i propojení s MS Active Directory.

Hlavními konkurenty WorkMailu mají být Microsoft Exchange Online, která je součástí Office 365, a e-mailové komponentě řešení Google Apps for Work.

Bezpečnostní funkce WorkMailu by pak měly nalákat firmy, které se bojí o špehování ze strány vlád či hackerů.

Amazon bude šifrovat zprávy zaslané pomocí WorkMailu po celou dobu, co poputují skrze jeho síť a umožní firmám zvolit si, v jakém regionu chtějí mít svá data uložena.Pouze daný firemní zákazník bude mít přístup ke klíči určenému k dešifrování zprávy.

ICTS24

WorkMail bude stát 4 dolary (cca 100 Kč) za inbox o kapacitě 50 GB. Služba bude dostupná na jaře a bude mimo jiné integrována do služby Amazon Zocalo.

Na webu aws.amazon.com/workmail/ už je k dispozici 30denní zkušební varianta e-mailu pro až 25 uživatelů.