Hlavní navigace

AMD uvádí nové Phenomy a Athlony

18. 8. 2008

Sdílet

Společnost AMD se snaží posílit svojí pozici na trhu desktopů čtyřmi novými procesory. Toto uvedení přišlo jen několik dní před termínem konání Intel Developer's Fora (IDF) v San Franciscu, na němž se očekává ohlášení konkurenčních novinek.

Společnost AMD se snaží posílit svojí pozici na trhu desktopů čtyřmi novými procesory. Toto uvedení přišlo jen několik dní před termínem konání Intel Developer's Fora (IDF) v San Franciscu, na němž se očekává ohlášení konkurenčních novinek.

Nové čipy zahrnují čtyřjádrový Phenom X4 9750B s frekvencí 2,4 GHz, tříjádrový Phenom X3 8750B, taktéž na 2,4 GHz a dále dva dvoujádrové Athlony X2, první má označení 5600B a pracuje na 2,9 GHz a druhý pak 4850B a jeho pracovní frekvence je 2,5 GHz.

V nedávné době se firma AMD více zaměřila na trh s mobilními procesory, který se jeví jako stále lukrativnější. Příkladem může být platforma Puma, která je speciálně designovaná právě pro přenosné počítače. Nicméně uvedením zmíněných čtyř procesorů dává AMD najevo, že neztrácí ze zřetele ani tradiční desktopový trh. AMD se chce zaměřit podle své roadmapy hlavně na počítače pro podnikové účely a jako součást této snahy AMD ohlásila již před časem jednotnou desktopovou platformu pro firemní počítače, zahrnující jak procesory z řad Athlon, tak i Phenom. Cílem AMD je tedy zjevně přesvědčit výrobce klasických „business desktopů“, aby do svých počítačů volili právě její procesory, resp. platformy.
Nenechte si ujít:
AMD: konkurenční boj s Intelem o X86 platformu přituhuje

AMD: Experti radí co dělat, aby firma přežila

Intel snižuje ceny procesorů, AMD je pod tlakem

Bude nový 45nm čip Shanghai spásou pro AMD?

Procesory v roce 2008 - revoluce či evoluce?

AMD uvádí tři nové čtyřjádrové Phenomy X4

Dean McCarron, analytik společnosti Mercury Research, říká, že AMD bylo hodně orientované na koncové zákazníky. Tato část trhu se ale velmi rychle mění a také se na ní intenzivněji střídají platformy, takže je poměrně snadné do ní proniknout, ale současně i z ní vypadnout. Nicméně aby AMD zvýšilo svoje zisky, potřebuje podle McCarrona posílit své pozice právě v podnikové oblasti.

Zdroj: Computerworld.com