Malý iPad, jenž bude podle všeho mít 7,8palcový displej, údajně odláká 15-20 % zákazníků, kteří by si jinak koupili velký iPad. I tak však bude mít iPad mini s největší pravděpodobností obrovský úspěch a Apple na něm vydělá. S těmito odhady přišli Bill Choid ze společnosti Janney Capital Markets a Gene Munster z Piper Jaffray. Podle Choie sebere malý iPad velkému 15 %, podle Munstera pak 20 % zákazníků. Podle Choie bude nový iPad, který se pravděpodobně bude jmenovat iPad Mini nebo iPad Air, slavit úspěch hlavně u žen a dětí. Choi předpovídá, že se za poslední čtvrtletí tohoto roku prodá celkem 25,5 milionu kusů iPadů, z nichž 6 milionů by mohly tvořit nové malé tablety.
Celkem se podle Choie ve fiskálním roce 2013, jenž začal 30. září, prodá 102 milionů kusů iPadů (ještě před pár měsíci byl odhad 82,2 milionů kusů), z čehož 32 milionů kusů budou tvořit iPady Mini. Průměrná cena prodaného iPadu se údajně sníží z 521 dolarů na 480 dolarů. Podle Choie bude menší tablet stát 299-399 dolarů.
Munster z Piper Jaffray předpovídá nižší cenu: 249 – 299 dolarů s tím, že by menší tablet mohl tvořit ve fiskálním roce 2013 zhruba 5 % tržeb Apple. „Myslíme si, že levnější iPady najdou využití ve vzdělávacím sektoru a na rozvojových trzích,“ uvedl Munster. Stejně jako Choi, i Munster věří, že Apple prodá v posledním čtvrtletí tohoto roku 5 milionů kusů malých iPadů.
Apple tento týden rozeslalo pozvánky, ve kterých stojí, že 23. října společnost „představí něco malého“. Podle všeho půjde kromě menšího tabletu i o nové verze notebooků.