Analýza kritických tweetů ukázala na nejvíc kritizované produkty

15. 2. 2022

Sdílet

 Autor: HP
Mezi nejvíc kritizovanými produkty na sociální síti jsou notebooky HP, iPady nebo telefony Pixel. Analýzu je však třeba brát s rezervou.

Technologický web Electronics Hub zaměřený na recenze a DIY scénu analyzoval příspěvky ze sociální sítě Twitter a s použitím „nástroje pro detekci stížností“ přišel s analýzou toho, na jaké produkty si uživatelé nejvíc stěžují. 

Na vrcholu žebříčku se umístil chytrý telefon Google Pixel 6, notebooky společnosti HP a iPad 6. Speciální bot údajně analyzoval tisíce tweetů uživatelů ze dvaadvaceti zemí zmiňujících nejpopulárnější produkty a zařízení, přičemž každý takový ohodnotil na základě poměru kritických příspěvků.

Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?

Mezi notebooky si vůbec nevedly dobře ty od HP – téměř každý třetí tweet (29,1 %), který s nimi souvisí, je negativní. O moc lépe na tom však s 28,8 % nejsou ani notebooky od Lenova, potažmo ty od Dellu s 25,5 % negativních tweetů. Celkem dobře si vede Apple, s jehož notebooky souvisí jen 17 % negativních tweetů. V čem naopak Apple pohořel, je sekce tabletů. Osm z deseti tabletů, na něž si uživatelé nejvíc stěžují, jsou totiž iPady, tím vůbec nejkritizovanějším je na Twitteru iPad 6 s poměrem 33,3 % negativních tweetů. Jeho nástupce iPad 7 měl jen o něco lepší skóre – 27,9 %.

„Že si na tablet nebo telefon zanadáváte, může zamezit tomu, že ho rozbijete. Na sociální síti se navíc můžete dočkat sympatií od někoho druhého a můžete ostatní varovat, aby zbytečně neutráceli své peníze,“ píše se v analýze Electronic Hubu.

V seznamu dalších hojně kritizovaných zařízení je například herní konzole Xbox Series X, sluchátka Realme Buds, fitness náramek Fitbit Charge 4, kamera GoPro hero8 Black nebo chytré osvětlení Philips Hue Bridge.

Jack Gold, analytik společnosti J. Gold Associates, nicméně upozorňuje, že je třeba brát podobné průzkumy s velkou rezervou, jelikož jsou prý „naprosto nevědecké“. Jednak kvůli tomu, že nespokojený uživatel své pobouření ventiluje častěji než ten spokojený, ale i proto, že z analýzy není zřejmá identita kritiků.

ICTS24

Twitter tak prý jen stěží může představovat reprezentativní skupinu uživatelů jakéhokoliv zařízení. A nakonec, zohlednit je třeba i oblibu, respektive tržní podíl samotných produktů – jestliže iPhony jsou nejpopulárnější telefony, je logické, že vyvolávají i vyšší míru stížností.

„Překvapuje mě však tolik stížností na Pixely, uvážíme-li, že až tolik rozšířené nejsou,“ připouští Gold.

 

Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.

Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.

Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.

O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.