Konrad Hübner a Henning Böger, kteří se stali vítězi vývojářské soutěže Android Developer Challenge, jsou přesvědčeni, že Google sám není schopný přeměnit Android v platformu, která by odpovídala požadavkům firem. Google sice do verze 2.2 přidal takové vlastnosti, jako vylepšená podpora Exchange, cloudového messagingu či hotspotu, což sice tento operační systém dělá pro firmy atraktivnější, ale požadavky podniků jsou výrazně větší. Böger si myslí, že Google sám nevyvine všechny potřebné podnikové funkce a firmy tak zůstávají závislé na vývoji produktů třetích stran, pokud chtějí pro svůj byznys Android používat.
Právě z tohoto důvodu si drží v korporátní sféře velkou popularitu produkty společnosti Research In Motion, neboť obsahují sofistikovanou správu a možnost centralizované kontroly každého aspektu spojeného s telefonem, což je něco, co IT oddělení velmi ocení. Například společnost Good Technology také vytváří velmi kvalitní nástroje pro správu OS Android, tvrdí Böger, nicméně samotný Google se k takovému kroku příliš nemá.
Konrad Hübner a Henning Böger doslova tvrdí, že není pravděpodobné, že by Google vyvinul „podnikovou verzi“ Androidu a i když nejspíš přidá několik dalších funkcí, jako např. možnost šifrování dat v telefonu, je stále primárně orientovaný na běžné spotřebitele, podobně jako Apple. Tato strategie samozřejmě není špatná, protože 9 z 10 telefonů si koupí právě běžní koncoví spotřebitelné, ale podle Leifa-Olof Wallina, viceprezidenta pro výzkum ve společnosti Gartner, tato skutečnost podnikové uživatele může frustrovat.
Android verze 2.2 je možné používat ve firmách, pokud jej uživatelé nebudou používat pro práci s citlivými informacemi, dodává Wallin. Pokud ale budou chtít mít svoje data skutečně v bezpečí, neobejdou se bez aplikací od firem, jako Good Technology, Excitor či MobileIron, které se zaměřují na speciální bezpečnostní nástroje. Rostoucí popularita Androidu mezi koncovými uživateli tak poškozuje jeho pozici ve firmách a nebylo by pak možné se divit, kdyby korporace naopak začaly posilovat svoje portfolio přístroji BlackBerry, neboť jejich výrobce jde prakticky opačným směrem než Google či Apple.