I když o využívání solární energie Applem se spekuluje již řadu let, je nyní velmi příhodná doba k tomuto obratu. Apple se snaží získat tvář „zeleného výrobce“, neboť již pod kritikou ekologických organizací snaží změnit své výrobní procesy na co nejvíce ekologické a pokouší se tímto přístupem získat sympatie zákazníků (např. organizace Greenpeace však stále není z přístupu Applu spokojená a vytvořila i internetovou kampaň pro zelenání Applu ). Není divu, protože podle některých komentátorů má být právě ekologický přístup jedním z významných trendů 21. století.
Průzkumy ukazují, že zájem uživatelů o možnost solárního pohonu elektronických přístrojů není malý. Např. v souvislosti s chystaným tabletem Applu se 39 % potenciálních kupujících vyjádřilo v tom smyslu, že by v něm uvítalo podporu využití solární energie, hlavně z důvodu eliminace závislosti na omezené životnosti baterie. I když je nepravděpodobné, že by právě první generace tabletů od Applu tuto možnost nabízela, jedná se o nepřehlédnutelný požadavek ze strany zákazníků, který se může promítnout do dalších generací, které by mohly být uvedeny na trh v následujících letech. Stejně tak by možností využití solární energie mohly disponovat přístroje jako iPod či iPhone, čímž by Apple opět nastavil laťku pro další výrobce, podobně jako se mu to podařilo již několikrát. Důsledkem by pak mohla být záplava ekologičtějších a energeticky méně náročných produktů na trhu.
Apple má reputaci průkopníka po celou dobu svojí historie a nelze vyloučit, že se tento post pokusí obhájit i v souvislosti s environmentální politikou. Nyní má opět šanci uspět, pokud dokáže využít správný moment a náladu uživatelů a změnit tak tvář moderních elektronických přístrojů.