Apple přebírá start-up WiFiSlam. Zachrání své zoufalé mapy?

27. 3. 2013

Sdílet

 Autor: © valdis torms - Fotolia.com
Společnost Apple koupila teprve 2 roky starý startup WiFiSlam, který se věnuje vývoji geolokačních služeb pro vnitřní prostory. Jak technologický gigant plánuje zužitkovat milionovou investici?

Jak informoval americký deník The Wall Street Journal, společnost Apple provedla akvizici mladého start-upu WiFiSlam. Stejnojmenná aplikace WiFiSlam uživatelům umožňuje prostřednictvím smartphone určit jejich polohu s přesností na 2,5 metru a to pouze s využitím okolního WiFi signálu uvnitř budov. Takto svůj produkt alespoň popisuje sama společnost WiFiSlam na webové stránce AngelList určené pro komunikaci start-upů s potenciálními investory.

Využití služby je poměrně široké. Zmiňme například step-by-step navigaci, možnost kontaktování přátel, již se nachází v blízkém okolí, funkce průvodce například v muzeích a galeriích, rychlou navigaci mezi terminály na letištích a samozřejmě také neodmyslitelné cílení reklamy.

Svou vlastní mapovou aplikaci, jež měla konkurovat zavedeným službám od Googlu a Nokie, spustil Apple minulý rok v září společně s uvedením nové verze svého smartphonu iPhone 5. Zřejmě se však s dokončením svého geolokačního řešení příliš ukvapil, neboť od uživatelů za chybové mapy sklidil poměrně silnou kritiku. Prostřednictvím akvizice společnosti orientující se na vývoj mapových služeb pro vnitřní prostory se Apple zřejmě snaží proniknout do zatím nepříliš rozšířené navigace uvnitř budov.

V listopadu minulého roku spustil Google mapovou službu pro vnitřní prostory určenou pro platformy iOS a Android. Ta je však dostupná zatím pouze v 13 zemích (ČR není jednou z nich) a celkově ve zhruba 10 000 budovách.

Jamie Moss, analytik společnosti Informa telecoms & media, zhodnotil situaci následovně: „Zájem Applu o navigaci uvnitř budov přichází se zpožděním, avšak akvizicí start-upu WiFiSlam a jejího intelektuálního vlastnictví získal Apple cenné zkušenosti odkoupené společnosti. Vývoj kvalitní mapové služby si však žádá čas a Apple by se měl poučit ze svého posledního fiaska, že nelze ihned přijít na trh s nehotovou službou a konkurovat zavedeným hráčům.“

ICTS24

 

Zdroj: IDG News Service, Angel.co