Apple se na veřejnosti opět opřel do Xiaomi

21. 11. 2014

Sdílet

 Autor: Fotolia
Jen den poté, co společnost Xiaomi prohlásila, že se chce stát největším prodejcem smartphonů na světě, představitel americké firmy Apple uvedl, že tak jednoduché to Číňané mít nebudou.

„Snadno se to řekne, ale mnohem složitěji se to realizuje,“ uvedl na Světové internetové konferenci v čínském městě Wuzhen seniorní viceprezident Apple Bruce Sewell. Sewell svůj komentář pronesl jen den poté, co šéf čínské společnosti Xiaomi Lei Jun prohlásil, že jeho cílem je vytvořit z Xiaomi během pěti až deseti let hlavního hráče na trhu s chytrými mobilními telefony na světě.

Xiaomi, jehož tržby rostou rychleji než u většiny jeho konkurentů, se ve třetím čtvrtletí tohoto roku stalo podle analytické společnosti IDC třetím největším prodejcem smartphonů na světě za Apple a Samsungem.

Na Světové internetové konferenci kromě Sewella promluvil i samotný Lei a své vize představili i další představitelé čínských a amerických technologických společností.

Po prohlášení Sewella se Lei při své řeči zeptal, „ale co když se to (že se Xiaomi stane světovou jedničkou v prodeji smartphonů) opravdu splní?“ a dodal, že v současné době je Xiaomi stále malou společností.

„Myslím si, že o Xiaomi, které před třemi lety teprve představilo svůj první smartphone, by tehdy nikdo neřekl, že se stane třetím největším hráčem na globálním trhu,“ dodal Lei.

Představitelé Xiaomi a Apple na sebe na veřejnosti útočí poměrně často. Americká společnost totiž tu čínskou obviňuje z toho, že kopíruje její designy. Nejnovější vlajková loď Xiaomi s názvem Mi 4 například vypadá velmi podobně jaké starší verze telefonu Apple iPhone.

ICTS24

Když byl minulý měsíc hlavní designér v Apple Jonathan Ive dotázán na to, co si myslí o Xiaomi, uvedl, že podle něj „jde jednoduše o krádež.“  Viceprezident Xiaomi Hugo Barra v následném rozhovoru samozřejmě taková nařčení popřel. „Naši designéři, naši inženýři jsou inspirováni skvělými produkty a designy, které jsou na trhu. A upřímně, kdo dnes není?“

Xiaomi v současné době prodává převážně v Číně a na jeho vstup na významný americký trh se zatím stále čeká. V příštím roce má společnost v plánu expandovat do jihovýchodní Asie a Indie. Rychlý růst Xiaomi podle analytiků spočívá především v tom, že tato čínská společnost prodává poměrně vyspělé androidové telefony za mnohem nižší ceny, než konkurence.