Někteří jízliví komentátoři by tak mohli říct, že Apple tím přinesl alespoň jeden důvod, proč si koupit iPhone 4S místo iPhone 4. Minulý rok web Comsumer Reports, který vydává americká organizace Consumers Union už od roku 1936, výslovně nedoporučil nákup smartphonu iPhone 4 kvůli potížím s příjmem signálu při chycení rukou, který byl způsoben chybným hardwarovým návrhem. Nyní tedy svoje doporučení mohl konečně zrevidovat pro Apple příznivým směrem.
Steve Jobs, bývalý CEO Applu, sice původně odmítal jakékoliv problémy s anténou přiznat a dokonce z podobných potíží obviňoval i konkurenční přístroje BlackBerry, ale nakonec Apple začal k postiženým přístrojům dodávat pouzdro zdarma, kterým se snažil hardwarové potíže s příjmem signálu eliminovat. Uživatelé také dostali možnost v případě nespokojenosti iPhone 4 vrátit.
Consumer Reports také potvrdil, že i kritizovaná výdrž baterie u iPhone 4S v jeho testu nevykazovala navzdory časté kritice mnohých uživatelů žádné problémy. Více o tomto problému najdete v článku Chyba v iOS 5 způsobuje problémy s výdrží baterie iPhonu. Současně ale magazín kritizuje nový iPhone 4S za malé množství novinek, které přináší a chybí mu například LTE konektivita, kterou již nabízejí některé konkurenční přístroje s OS Android jako třeba Samsung Galaxy S II či Motorola Droid Bionic. Vylepšení, jako jsou dvoujádrový procesor či technologie Siri (kterou ovšem lze na i starším iPhone 4 neoficiálně provozovat a její uvolnění jen pro model 4S byl od Applu pouhý marketingový tah), nejsou podle Consumer Reportu dostatečná, i když je samozřejmě hodnotí kladně.