Apple zvýšil svůj podíl mezi smartphony. Celosvětový trh chytrých telefonů stoupl o 20 procent

15. 12. 2014

Sdílet

 Autor: Samsung/PCadvisor.co.uk
Zatímco prodeje klasických mobilních telefonů ve třetím čtvrtletí klesly o čtvrtinu, globální prodeje smartphonů vzrostly o 20,3 % na 301 milion prodaných kusů. Čtvrtinu trhu ovládá jihokorejský Samsung.

Chytré mobilní telefony, takzvané smartphony, podle statistik agentury Gartner v současnosti představují 66 procent celkového trhu s mobilními telefony, analytici Gartneru odhadují, že do čtyř let tento podíl stoupne na 90 %. "Rozdíl v ceně mezi klasickými mobily a smartphony se nepřestává snižovat," říká Roberta Cozza, analytička společnosti Gartner, a dodává: „Prodeje klasických telefonů klesly ve třetím čtvrtletí o čtvrtinu, smartphony vzostly o pětinu, celkový trh tak ve třetím čtvrtletí vykázal stagnaci."

Nejvyšší růst prodejů smartphonů vykázala východní Evropa, střední Východ a Afrika, kde meziroční prodeje stouply o téměř 50 procent. Například USA již Gartner považuje za zralý trh, přesto nárůst dosáhl více než osmnácti procent. V západní Evropě pak prodeje smartphonů propadly o 5,2 procent.

Lídrem trhu zůstává jihokorejský Samsung, tržní podíl však spadl z 32,1 % v 3. čtvrtletí 2013 na 24,4procentní podíl letos. I tak Samsung prodal přes 73 milionů chytrých telefonů a před dalšími konkurenty drží takřka dvojnásobný náskok.

Mírně posílil Apple se svými iPhony (z 12,1 % na 12,7 %). Skokanem roku je pak čínská značka Xiaomi, která dokázala prodat téměř 15,8 milionu kusů přístrojů (téměř pětkrát více než vloni), což představuje tržní podíl 5,2 % a celkově čtvrtou globální pozici. Rostl i aktuálně třetí Huawei, který s téměř 16 miliony prodanými smartphony získal 5,3 procent trhu.

Celkově lze konstatovat, že stále roste pozice čínských producentů chytrých telefonů. Lenovo sice přišlo o globální pozici trojky, když se tržní podíl snížil z 5,2 % na pět procent, nicméně i tak firma prodala o dva a čtvrt milionu přístrojů více než vloni.

 

ICTS24

Tržní podíly výrobců smartphonů ve 3. čtvrtletí 2014

Značka

Tržní podíl

Samsung

24,4 %

Apple

12,7 %

Huawei

5,3 %

Xiaomi

5,2 %

Lenovo

5,0 %

Zdroj: Gartner