Auta s bezdrátovým připojením k internetu? Možná už za pár let

31. 5. 2009

Sdílet

Pomalu ale jistě dochází u moderních vozů k nahrazování hrubého výkonu, jakožto lákadla pro zákazníky, implementací nových funkcí. Ty nejvýznamnější mají být přitom spojeny s bezdrátovou konektivitou.

Bezdrátová auta možná už za pár let

 

V poslední době stále více sílí nejrůznější hlasy po ochraně životního prostředí, jež zaznívají zejména ve spojení s automobilovým průmyslem. Motorová vozidla totiž bývají považována za významné generátory celé řady škodlivin, navíc jsou také velmi energeticky náročná, což mnozí chápou jako dlouhodobě neudržitelný stav. Automobilový průmysl tak postupně produkuje ekologičtější technologie, ovšem mnohdy na úkor výkonu samotných vozidel a možnosti je v tomto ohledu rozlišovat.

"Zástupci automobilových koncernů tak uvažují o novém způsobu, jak jednotlivé modely odlišit. Má se tak dít zejména novými elektronickými prvky a zvýšenou mírou konektivity," říká analytik Gartner Thilo Koslowski.

"Automobilový průmysl musí najít nové způsoby, jak si zajistit zájem zákazníka, diferenciovat produkty a samozřejmě také produkovat rostoucí zisk," říká Koslowski. Dále uvádí příklady: "webové aplikace a služby designované především pro zlepšení zážitku z jízdy a vůbec požitek z vlastnictví auta."

Poptávka zákazníků po těchto službách a produktech už se v minulých letech jasně potvrdila na nejdůležitějších trzích, tedy ve Spojených státech amerických a v západní Evropě. Zatím jde však spíše o zárodky budoucího boomu. Podle Koslowskiho ale nejde jen o to, dostat do auta za každou cenu internet, který má beztak každý doma. Mělo by jít o využití prostoru auta tak, aby to bylo opravdu užitečné pro řidiče i pasažéry.

Organizace Gartner se ve své studii domnívá, že už v roce 2016 bude požadavek zákazníků na konektivitu v rámci vozu jedním ze základních a postaví se tak po bok bezpečnosti a efektivitě spotřeby paliva. To znamená, že automobilky budou muset tuto funkcionalitu zavést již v přespříští generaci vozů. Jedna generace trvá průměrně čtyři roky.

bitcoin_skoleni

Tyto nároky mají mít do budoucna vliv také na trhy, které s tím automobilovým spolupracují a obklopují jej. Lidé budou vyžadovat konektivitu a zcela nové digitální funkce i ve starších vozech a budou je náležitě upgradovat.

Už dnes nabízejí zejména luxusní limuzíny některé z těchto prvků, například připojení k internetu. Jde však teprve o začátek komplexního procesu rozvoje.