Microsoft svůj nový vyhledávací engine uvedl do provozu 28. května loňského roku, kdy zároveň nahradil zastaralou a nepříliš oblíbenou službu Live Search. Do Bingu tehdy společnost vkládala velké naděje a už se těšila, jak pomocí něj oslabí pozici dlouhodobého lídra, Googlu.
To se jí podle názorů některých analytiků zatím docela daří. „Bing měl dobrý první rok. Uživatelé Microsoftu opět důvěřují a to je důležité. Jistý vliv má navíc i na inovační proces konkurenčního Googlu - za posledních šest měsíců Google učinil více viditelných změn, než za několik let,“ myslí si Hadley Reynolds, analytik IDC.
Internetové vyhledávání se od uvedení Bingu skutečně velmi změnilo. Jak Google, tak i Bing nyní používají vyhledávání v reálném čase, což ocení nejen uživatelé některých oblíbených sociálních sítí. Zajímavou alternativou k běžnému vyhledávání je nástroj Google Goggles, který po vyfocení libovolného objektu porovná fotografii s databází obrazového materiálu, kde se snaží najít shodu, a rivalita mezi oběma technologiemi panuje i v oblasti mapových databází. Microsoft totiž přišel s vlastním mapových nástrojem Bing Maps a hojně používanému Google Maps tak vyrostla vážná konkurence. Více se dočtete v článku Bing Maps: Konkurence pro Google Maps?
Pozice Googlu v oblasti vyhledávání již zkrátka není tak jistá jako kdysi. Úspěšný je Bing zejména na severoamerickém trhu. Tam sice v minulém měsíci zaznamenal dvouprocentní pokles, nicméně do budoucna může být pro Google s 71 % velkou hrozbou.
S tím, že je Bing jediným vážným konkurentem Googlu (nepočítáme-li čínský Baidu), souhlasí i analytik Rob Enderle. Potřebuje však prý ještě nějaký čas. Sám Microsoft si momentálně hodně slibuje od sjednocení vyhledávacích enginů Microsoftu a Yahoo, ke kterému by prý mohlo dojít do konce tohoto roku. Partnerství těchto společností bude mít na Google a jeho strategii určitě dopad. Jak velký, to se teprve uvidí.