Přidání do výsledků vyhledávání sociálního vyhledávacího enginu je aktuální novinkou, kterou přidal Microsoft do svého vyhledávače Bing. Ten je navíc nezobrazuje chaoticky, ale zvažuje při prezentování výsledků i řadu faktorů o autorovi příspěvku, jako je jeho popularita, vliv a znalosti o tématu, na něž se uživatel dotazuje.
Mike Ching a Shubha Nabar, zástupci Microsoftu, v oficiálním blogu uvádějí, že Twitter se svými 145 miliony účty, se stává nepřehledný při zájmu o sledování určitého tématu. Hodnocení výsledků a doporučování v sociální sekci Bingu má umožnit dospět k zajímavým a spolehlivým autorům píšícím na Twitteru.
Příkladem může být, když někdo hledá informace o nějakém filmu. Bing může jako jeden z výsledků ukázat i oficiální účet na Twitteru pro tento film a účty herců, kteří v něm hrají a dotaz na nějaký konkrétní produkt pak může uživatele přesměrovat na účet výrobce a expertů, kteří se jím zabývají.
Bing experimentuje s vyhledáváním ve stále více populárních sociálních sítích již od loňského léta, neboť tyto sítě se potýkají s problémem přehlednosti a zájemci o nalezení relevantních informací v nich mohou mít poměrně velký problém. Někdy se hovoří o nacházení signálu bez šumu, které není nic jednoduchého.
V sociálních sítích vyhledává samozřejmě i Google a partner Microsoftu Yahoo, existují i speciální vyhledávače zaměřené právě na sociální sítě jako je OneRiot a Wink. Zatím není jasné, zde nově představená funkce bude k dispozici i pro Yahoo nebo zůstane exkluzivně dostupná jen v rámci vyhledávače Bing.