Zprávu zveřejnila společnost Experian Hitwise, která se specializuje na internetové služby. Společně s Yahoo, postaveným na stejné technologii od Microsoftu, měl prý Bing v minulém měsíci nejvyšší úspěšnost vyhledávání. Více než v 81 % procentech případů se uživatel okamžitě dostal na odpovídající webovou stránku. Google tak úspěšný nebyl, jeho úspěšnost podle Experian Hitwise byla jen 65 %. Na žádost o reakci Google neodpověděl.
Podle analytika Dana Oldse z Gabriel Consulting Group je přesnost výsledků základním předpokladem pro úspěšné vyhledávání. V poslední době si však prý všiml mírného zhoršení. „Kvalita výsledků vyhledávání se zhoršila, dokonce i u velmi specifických dotazů. Přesnost je přitom velmi důležitá, nejen pro inzerenty, ale i běžné uživatele. Studie navíc ukázala, že roste počet víceslovných dotazů. Uživatelé tedy chtějí konkrétnější výsledky,“ říká Olds. Zároveň dodává, že ten, kdo nabídne nejpřesnější vyhledávání, může v dlouhodobějším horizontu jen získat. To je dobrá zpráva pro Microsoft, který marně útočí na silnou pozici Googlu.
Nejvíce se Bingu daří na severoamerickém trhu. Podle údajů Experian Hitwise zde disponoval podílem 12,81 %, Yahoo 14,62 % a Google 67,95 %. Zcela mimo hru je naopak na českém trhu, kde se mezi sebou přetahují pouze Google s 51 % a Seznam s 49 %.