Společnost RIM představila plány na zapojení cloudu téměř před rokem, kdy slíbila podporu služby Microsoft Office 365 pro své mobilní telefony BlackBerry. V říjnu zveřejnila další podrobnosti a spustila betaverzi této služby. Nyní je tedy služba BlackBerry Business Cloud Service konečně k dispozici všem uživatelům.
Tato služba, kterou provozuje přímo RIM, rozšiřuje možnosti chytrých telefonů BlackBerry integrací služby Microsoft Office 365. Zařízení využívající tuto službu se mohou napojit na data služby Microsoft Exchange Online a získat tak přístup k e-mailu, kalendáři a kontaktům.
Služba je výhodná zejména pro malé a střední podniky. Ty nemají dostatek znalostí v oblasti IT ani zdrojů potřebných k umístění serveru BlackBerry Enterprise Server a správě celé infrastruktury této mobilní platformy. Proto obvykle využívají služby určené spíše soukromým osobám. Pokud přejdou na novou cloudovou službu BlackBerry, mohou využívat všechny funkce serveru a jeho provoz i správu nechat na starosti RIM.
Služba používá jednoduché webové rozhraní pro zavádění, správu a zabezpečení telefonů BlackBerry. Nabízí také různé samoobslužné bezpečnostní funkce, díky kterým si mohou uživatelé obnovit heslo nebo sami, bez součinnosti s RIM, vzdáleně zablokovat odcizený přístroj.
Další užitečnou funkcí je BlackBerry Balance, která zobrazuje firemní i soukromé e-maily v jednotném rozhraní, i když obsah samotný je na pozadí uchováván a zabezpečen odděleně. Poskytuje tedy požadovanou funkčnost bez nutnosti složité správy zařízení a ochrany dat před vzájemným ovlivňováním soukromé a pracovní korespondence.
Služby BlackBerry Business Cloud Services a Microsoft Office 365 pro BlackBerry mohou nyní využívat všichni zákazníci, kteří již mají předplacen cloudový kancelářský balík Microsoft Office 365.