BBM, neboli BlackBerry Messenger, si mohou uživatelé stáhnout prostřednictvím oficiálních distribučních kanálů App Store a Google Play. K dispozici je také na webu BBM.com.
Aplikaci si uživatelé stáhnou a nainstalují bez problémů. Konečná aktivace služby má však jeden háček – společnost pro tento účel používá pořadníkový systém. Po nainstalování aplikace je uživatel vyzván k zadání e-mailové na adresy, na kterou mu po nějaké době přijde zpráva, že aplikaci může používat. Uživatelům, kteří si aplikaci stáhli krátce po jejím uvedení, nicméně tato zpráva přišla prakticky okamžitě.
„Pokud jste se nezaregistrovali již v předstihu, ničeho se nebojte. Náš systém zvládne v co nejkratší době vyřídit milióny žádostí,“ napsal ve svém blogovém příspěvku šéf vývoje BBM Andrew Bocking. Na stejném místě Bocking také nezapomněl vyzdvihnout práci vývojářů, kteří se na vzniku aplikace podíleli a již prý dokonce provádějí určité úpravy.
BlackBerry původně chtěl aplikaci uvést již minulý měsíc. Verze pro Android se měla na Google Play objevit 21. září a o den později se měli dočkat i uživatelé zařízení od Applu. Aplikace však z BlackBerry unikla ještě před tím, a neplánovaně si ji stáhlo přes 1 milión lidí.
Podle BlackBerry únik aplikace vyústil ve vyšší objem přenesených dat na jednoho uživatele, než jaký je běžný. Společnost tak musela oficiální uvedení aplikace o měsíc odložit.
Uvedení verzí pro jiné platformy než BlackBerry je pro společnost důležitých milníkem. Tento krok by jí měl pomoci udržet krok s konkurencí v podobě aplikací WhatsApp, Kik Messenger, WeChat, Line nebo KakaoTalk. Navíc by mohl umožnit oddělení služby BBM a její prodej samostatně, jak o tom analytici již nějakou dobu spekulují.
V zařízeních BlackBerry aplikaci používá přes 60 miliónů uživatelů. Po rozšíření na další platformy její potenciál výrazně vzrostl.
Zatím to pro BBM vypadá nadějně. Jen za první den zaznamenala aplikace přes 10 miliónů stažení.