Čínská společnost do budoucna rozšíří zařízení BlackBerry celosvětově, s výjimkou Indie, Indonésie, Bangladéše, Srí Lanky a Nepálu, kde BlackBerry uzavřela jiné, lokální licenční dohody.
Pro TCL nejde o vstup do nových vod, neboť poslední sérií handsetů BlackBerry, na Androidu založených DTEK50 a DTEK60, vyráběla.
BlackBerry je se svým odchodem z trhu chytrých mobilů poněkud přímočařejší než Nokia, jiná slavná značka minulých let. Nokia nejprve prodala svoji mobilní sekci Microsoftu, který mohl jeden rok vyrábět své smartphony pod její značkou. Když letos Nokia dostala své jméno zpátky, téměř ihned dala desetiletou licenci finské společnosti HMD Global, která ji využije pro vlastní série mobilů.
Nokia a BlackBerry selhaly na dynamickém poli chytrých telefonů – příliš rychle zastaraly a nedokázaly držet krok s inovacemi konkurentů. Nokia příliš pozdě pochopila důležitost dotykového rozhraní a vsadila na špatný operační systém, BlackBerry rovněž nerozpoznalo, že ani jeho operační systém se nemůže rovnat konkurenčnímu Androidu, především kvůli dostupnosti aplikací.
Jak HMD, tak TCL vsadí na Android spíše než na BlackBerry OS nebo Windows Phone. Není to překvapující.
TCL má zkušenosti s oživováním cizích značek. Oživila např. Alcatel, který dříve patřil mezi přední francouzské telekomunikační prodejce. Alcatel je dle informací firmy nyní značkou číslo čtyři na velkém severoamerickém trhu. Letos by měl prodat kolem 70 milionů mobilů, z toho více než polovina činí smartphony.
BlackBerry však nehodlá jen sedět vzadu a získávat peníze z licencí, které TLC prodal. Zatímco zodpovědnost za design, výrobu, marketing a podporu padá na bedra TCL, BlackBerry bude pokračovat ve vývoji balíčků bezpečnostního softwaru a služeb pro použití v budoucích mobilech.
TCL prozatím mlčí o tom, co za mobily bude následovat série DTEK50 a DTEK60; plány zřejmě vyjdou na povrch až během příštích několika měsíců.