BlackBerry zvyšuje svůj podíl na trhu na úkor iPhonu

21. 2. 2009

Sdílet

Velký rozruch mezi uživateli nastal, když ve třetím čtvrtletí loňského roku společnost Apple ohlásila, že její iPhone v prodejnosti poprvé předstihl BlackBerry. Zdá se ale, že svou vedoucí pozici dlouho neudržel.

Z novinky na trhu se iPhone rychle stal velkým soupeřem BlackBerry a jeho původní náskok na trhu smartphonů svižně stahoval. Avšak oslavy Steva Jobse (ředitel společnosti Apple) a jeho týmu možná byly poněkud předčasné. Podle statistik společnosti IDC, která sleduje prodej mobilních telefonů, totiž BlackBerry v posledním čtvrtletí loňského roku na trhu v USA znovu získávalo svůj tržní podíl právě na úkor iPhonu.

 

Společnost Research In Motion (RIM) se svým BlackBerry na americkém trhu v posledním čtvrtletí roku 2008 navýšila svůj podíl na trhu smartphonů ze 40,4% na 47,5%. Apple na druhou stranu na americkém trhu ztratil téměř 8% a na konci roku 2008 jeho iPhonu patřilo pouze 22,3% trhu. V počtu prodaných kusů to znamená propad ze 6,89 miliónů kusů na 4,36 miliónu.

 

Své podíly ve stejném období navyšovaly také společnosti T-Mobile, Nokia, Verizon a LG, zatímco Palm, Samsung a Motorovala ztrácely.