Hlavní navigace

BlackBerry zvyšuje svůj podíl na trhu na úkor iPhonu

21. 2. 2009

Sdílet

Velký rozruch mezi uživateli nastal, když ve třetím čtvrtletí loňského roku společnost Apple ohlásila, že její iPhone v prodejnosti poprvé předstihl BlackBerry. Zdá se ale, že svou vedoucí pozici dlouho neudržel.

Z novinky na trhu se iPhone rychle stal velkým soupeřem BlackBerry a jeho původní náskok na trhu smartphonů svižně stahoval. Avšak oslavy Steva Jobse (ředitel společnosti Apple) a jeho týmu možná byly poněkud předčasné. Podle statistik společnosti IDC, která sleduje prodej mobilních telefonů, totiž BlackBerry v posledním čtvrtletí loňského roku na trhu v USA znovu získávalo svůj tržní podíl právě na úkor iPhonu.

 

Společnost Research In Motion (RIM) se svým BlackBerry na americkém trhu v posledním čtvrtletí roku 2008 navýšila svůj podíl na trhu smartphonů ze 40,4% na 47,5%. Apple na druhou stranu na americkém trhu ztratil téměř 8% a na konci roku 2008 jeho iPhonu patřilo pouze 22,3% trhu. V počtu prodaných kusů to znamená propad ze 6,89 miliónů kusů na 4,36 miliónu.

 

Své podíly ve stejném období navyšovaly také společnosti T-Mobile, Nokia, Verizon a LG, zatímco Palm, Samsung a Motorovala ztrácely.