Hlavní navigace

Broken Sword 3 - znovuzrození legendy

20. 4. 2003

Sdílet

V polovině října na pulty obchodů zaútočí již třetí díl legendární adventurní série Broken Sword, s nímž se do vašich domovů opět vkradou George Stobbart a Nico Collardová. Tentokrát však budou oblečeni do nového 3D kabátku a čeká je i několik akčních scén.

Je tomu již téměř šest let, co se objevila dnes již legendární adventura Broken Sword 2, a téměř dva roky, co britský Revolution Software pracuje na třetím pokračování nazvaném Broken Sword: The Sleeping Dragon. Role distributora se zmocnila společnost THQ, která má v plánu hru vydat v polovině října 2003. Po dlouhé době se tak příznivci „umírajícího žánru“, jak bývají adventury často nazývány, mohou těšit na známé postavy George Stobbarta a Nico Collardové. Příběh je však téměř jedinou věcí, která se ponese v duchu předchozích dílů. Na jaké novinky a nápady se můžete těšit a co budete moci na platformách PlayStation 2, PC, GameCube, Xbox a GBA zažít?.



Jelikož si Goerge a Nico šli na konci Broken Sword 2 každý vlastní cestou, nejinak začíná i The Sleeping Dragon. George, expert v oblasti patentů a vynálezů, cestuje do džungle v Kongu k jistému vědci, který chce nechat patentovat svůj nový vynález - dokonalý stroj (Perpetum Mobile). Jeho cestu však doprovází drobné potíže s letadlem. V té době se sličná francouzská reportérka Nico vydává k hackerovi, který při své nelegální činnosti narazil na tajné dokumenty odhalující světovou hrozbu. Utajovaná organizace má totiž možnost použít záhadnou moc, která již v minulosti málem vyhubila lidstvo. Tato mocná síla je nazývána Sleeping Dragon neboli Spící Drak. Osud brzy tyto dva staré známo znovu spojí a společně budou řešit jednu záhadu za druhou.



Místem hlavního dění bude opět Paříž. Příběh vás však zavede i do africké džungle, tajných podzemí v Etiopii plných nástrah a pastí, na starý anglický venkov a další zatím nezveřejněná místa. Podle autorů by měla hra umožnit, aby si každý hráč mohl vybrat, kam se vydá. Chtějí tím docílit nelineárnosti příběhu, což mi sice do adventury příliš nesedí, ale pokud by šlo pouze o hledání indicií, tak proč ne. Naši hrdinové by měli být stejní, jak je známe již z předchozích dílů Broken Sword. George bude opět namluven Rolfem Sazonem, problém je však u Nico, které zřejmě propůjčí hlas zase jiná žena. O hudební doprovod se znovu postará anglický skladatel Barrington Pheloung.



Kromě čistě adventurních prvků, kdy budete hledat informace, sbírat důkazy, promlouvat s nejrůznějšími osobami a svědky a řešit logické hádanky a hlavolamy, na vás čeká také skrývání a plížení skrz střežené budovy a nádvoří. Chybět nebude ani prolézání dírami v plotě, vkrádání se do budov okny, šplhání po stožárech apod. Dočkáte se i rychlých akcí (například úprk před zuřivými psy).



Asi tou nejzásadnější změnou od předchozích dílů je nové 3D zpracování. Mnoho her na tyto radikální 3D změny doplatilo. Revolution v tom však vidí veliký krok kupředu. Vaši postavu budete ovládat v third person pohledu, čímž se ztratí tak známý „Point And Click“ systém, který je podle autorů již dávno přežitkem. Dále přibude spousta pohybů a úkonů, které 2D postavička prostě dělat nemůže. Grafické zpracování také umožní zobrazovat mimiku vašich postav, přátel i nepřátel. Změnou prošel i celý interface. Autoři se snaží, aby bylo ovládání co nejpohodlnější. Uvidíme tedy, jak vše nakonec dopadne. Zda se tato hra stane dalším velkým mezníkem v historii adventur nebo to bude jenom velký propadák.

Autor článku