V dubnu začnou náš harddisk okupovat spojenečtí bratři ve zbrani. Proč se na ně těšit?
V minulém dílu jsme seskočili nad skopčáky okupovanou Normandií a pak bránili život nejen svůj, ale i životy našich „bratrů ve zbrani“. Tentokrát padákem seskočíme z letounu Airspeed (přezdívaném jako Horsa) nad holandskou půdou a až po uši se ponoříme do spojenecké operace Market-Garden. Ta měla udělit německým řadám poslední lekci a ukončit válku do Vánoc roku 1944. Úkolem vojsk bylo seskupit vlastní řady a zabrat mosty vedoucí přes řeku Rýn, aby se mohly tanky a pěší pěchota snadno přesunout do Třetí říše. Hitler ovšem své svěřence posílil o obrněné divize, které rychle hnali spojence pryč. Dějiny zrušit nepůjdou, ale množství lidských, hlavně těch nevinných životů ano.
Důležitou kapitolou hry budou spolubojovníci. Významně se zlepší umělá inteligence, což znamená, že parťáci nebudou stát uprostřed silnice jako snadné terče, nýbrž si vyhledají nejbližší úkryt s dobrou střeleckou pozicí. Na vzniklou situaci budou reagovat vždy obezřetně a přesunou se tam, kde se nejvíce uplatní. Vojáci ve hře nejsou jen umělé postavy, ale skutečné osobnosti. Jejich příběhy se postupem času budou prolínat s tím vaším a bude jen na vás, jestli si k nim najdete cestu. Každý z vojáků bude jiný, přičemž se bude jinak pohybovat, držet zbraň, komunikovat s ostatními apod. Poznáte na nich, jak si vedou, proč třeba někdo lhal o svém věku, proč má jiný na zbrani jméno Stella…
Série BiA dominuje velice intenzivním realistickým pojetím. Přitom je velící systém velmi jednouchý a vlastně všechny herní principy si osvojíte takřka ihned. Taktický systém rozdávání příkazů se žádných zásadních změn nedočká. Samozřejmě se objeví i nové prvky, ale žádné originální inovace nečekejte. Jeden příklad za všechny – zmizí indikátor zdraví. Lékárničky budete hledat marně a pod neúprosnou nepřátelskou palbou začne obrazovka rudnout. Hra nám ovšem napoví, kam se rychle ukrýt, protože ono možné útočiště se do rudé barvy nezbarví.