Nebylo překvapením, že finanční analytici chtěli po jmenování Meg Whitmanové po dozorčí radě HP vysvětlení, proč si vybrali právě jí za nového CEO místo Apothekera. I když zákazníci jsou obecně s volbou spokojeni (více viz článek Meg Whitmanová v čele HP je dobrou volbou, tvrdí zákazníci), analytici vyjadřují určité znepokojení nad správností tohoto rozhodnutí.
Whitmanová sice sama potvrzuje, že jediná věc pro obnovení důvěry je nabídnout nepochybné výsledky, což je to, co chce i dělat, ale otázkou je, zda má na vedení takové firmy jako Hewlett-Packard dostatek zkušeností.
Whitmanové se nemůže upřít, že dokázala vypracovat eBay z malé aukční společnosti na celosvětovou značku a prokázala ještě větší ambice když se rozhodla stát guvernérkou Kalifornie. V roce 2010 vyhrála republikánskou nominaci, ovšem v samotných volbách již neuspěla. Meg Whitmanová se snaží prosazovat jako lídr, ale až následující měsíce ukáží, jak se dokáže přeorientovat z byznysu orientovaného na koncové zákazníky, jakým byl eBay, na podnikově orientovaný byznys.
Například Charles House, bývalý ředitel pro korporátní inženýring v HP, říká, že odstranění Apothekera nebylo dobrým krokem. Podle něj to byl člověk, který měl neuvěřitelně dobře znějící strategii a podle něj šlo u velmi dobrého CEO. Také N. Venkat Venkatraman, profesor managementu na univerzitě v Bostonu, zpochybňuje volbu Whitmanové. Sice říká, že má zkušenosti s vedením, ale její zkušenosti s podnikovým sektorem jsou přinejmenším minimální. V její dosavadní praxi není podle něj nic, co by mohlo být užitečné pro B2B segment, v němž se HP v současnosti snaží upravit svoji pozici. A to není dobré.
Nicméně třeba Gary Kern, CIO MutualBank v Muncie, tvrdí, že HP potřebuje revitalizaci svého pohledu na trh a možná někdo z firmy „mediálního typu“ v tomto může dobře pomoci.
Není pochyb o tom, že Meg Whitmanovou čekají v nejbližší době velké výzvy, zejména z hlediska splnění očekávání investorů a zákazníků. Bude také potřeba rozhodnout, zda dojde k oddělení divize PSG, která vyrábí PC, což bude krok, který bezesporu výrazně ovlivní image HP na celém trhu.