Jak by tedy měly firmy potenciál tohoto standardu co nejlépe využít? Na pochopení BYOD není nic složitého: jednoduše si přinesete do práce vlastní telefon/notebook či jiné mobilní zařízení. A protože toto zařízení vlastníte, můžete i do určité míry ovlivňovat, co na něm máte a co s ním můžete dělat. Je třeba si uvědomit, že společnosti se k BYOD přiklání proto, že chtějí ušetřit peníze. Smartphone stojí několik tisíc korun a je třeba jej každých pár let měnit za nový – proč tedy utrácet peníze, když to místo firmy může udělat její zaměstnanec? Není to však jen kvůli penězům. Jak v poslední době společnosti postupně zjišťují, pokud umožní svým zaměstnancům používat vlastní zařízení, budou je tito s mnohem větší pravděpodobností využívat jako nástroje k práci. Zaměstnanci jednoduše pracují více hodin týdně.
Firmy by tedy měly svým pracovníkům umožňovat používání vlastních mobilních zařízení už jen z toho důvodu, že pak budou pracovat déle a častěji. Pokud však začnou zaměstnanci používat zcela rozdílná zařízení, je třeba je nějak regulovat, aby nedošlo ke kolapsu. Firma musí vytvořit vlastní mobilní strategii, jež bude obsahovat postupy, kterými se uživatelé mají řídit. Při aplikaci strategie BYOD je důležité si ihned na počátku uvědomit, že dvacetistránková směrnice určená pro zaměstnance je od používání osobního zařízení pro pracovní spíše odradí. Je třeba poskytnout pracovníkům nástroje, které jim umožní zařízení využívat flexibilně. Podívejte se na své firemní procesy a identifikujte nové cesty, kterými by k nim šlo přistupovat skrze mobilní zařízení tak, aby to bylo efektivnější a vaši lidé produktivnější. Vytvořte aplikace, jež jim opravdu umožní efektivně pracovat, a neztěžujte jim to zbytečnostmi.
A co s problémy BYOD, o nichž se neustále mluví? Pro začátek je třeba si znovu uvědomit, že daná mobilní zařízení nevlastníte. Musíte vytvořit řešení, které je schopné přežít ve světě, v němž uživatel vlastní své zařízení. Může nastat situace, že nebudete mít práva k tomu, abyste zařízení mohli na dálku celé vymazat – možná se do něj ani nebudete moci podívat. Dobrou zprávou je, že existuje spousta nástrojů, jež vám umožní oddělit firemní data od těch osobních. Tyto nástroje vám následně umožní i smazat firemní data, aniž byste se dotknuli osobních fotek nebo e-mail. Existují také způsoby, jak zálohovat data a chránit je. Problém může nastat v některých evropských zemích, kde platí, že pokud nahrajete na uživatelovo zařízení data, uživatel je vlastní. I když i toto se dá obejít, může to být složitější. BYOD je pro každou společnost výzva, pokud jej však dokážete využít pro svůj prospěch, náležitě se vám to vrátí.