Chatbot Oraclu bude nově dostupný v balíčku aplikací Digital Assistant

18. 9. 2019

Sdílet

 Autor: Fotolia © iconimage
Oracle přidává do svého balíčku aplikací Digital Assistant konverzační AI, která má fungovat jako alternativa k tradičnímu ovládání.

Novinkou je také ohlášená integrace s platformou na podporu spolupráce Microsoft Teams, u které bude chatbot rovněž fungovat.

Digital Assistant byl spuštěn už minulý rok a postupně by měl fungovat s kompletní sadou nástrojů Oraclu. Chatbot je poměrně pokročilý, využívá strojové učení, zpracování přirozeného jazyka a další AI metody k interpretaci záměru uživatele. Jeho hlavním cílem je automatizace procesů, mimo jiné třeba plánování a přesouvání schůzek.

Původně měl byl Digital Assistent zaměřen hlavně na textovou interakci a měl být integrován v řadě služeb třetích stran, od Slacku přes WeChat po Messenger, a fungovat měl i u různých webových stránek či na samostatné mobilní aplikaci. Nakonec se však nejčastěji využívá u zákaznických služeb, IT support u pracovníků v interakcích s podnikovými plánovacími systémy firmy, často třeba v kombinaci s fakturacemi.

ICTS24

Kromě zlepšení a zjednodušení interakce s aplikacemi je účelem virtuálního asistenta také rozšířit chatboty do firem i domácností.

Proč Oracle vlastně staví vlastního chatbota? Firma zmínila dva důvody: Jednak obavy o soukromí, a jednak také nedostatečný slovník podnikových frází a výrazu u běžných chatbotů jako jsou Siri, Alexa nebo Cortana.