Při příležitosti otevření pobočky společnosti Bay Networks,
jedné z¦velké pětky světových síťových firem, navštívil Prahu
její marketingový manažer pro Švýcarsko, Rakousko a východní
Evropu, Giordano Sticchi, čehož jsme využili ke krátkému
rozhovoru.
Společnost Bay Networks u nás působí již několik let. Přesto --
mohl byste ji při příležitosti otevření nové pobočky v¦České
republice představit těm, kdo ji případně neznají?
Společnost Bay Networks vznikla v¦roce 1994 spojení firem
Wellfleet a SynOptics. První z¦nich přinesla do tohoto svazku své
routery, druhá pak přepínače a rozbočovače. Byl to vzájemně se
doplňující byznys. Když se dvě společnosti spojují, není to
samozřejmě jednoduchý proces a nějakou dobu to trvá. Ale dnes už
je toto období za námi a Bay Networks je společností se silnou
pozicí v¦oblasti komunikací.
Jaké produkty považujete z¦hlediska vašich zdejších
(potenciálních) zákazníků za nejdůležitější?
Rozhodně bych rád upozornil na produkty s¦technologií Level 3
switchingu, které směrují pakety na hardwarové úrovni, tedy
podstatně rychleji než routery. Rád bych zdůraznil ten zásadní
rozdíl -- dnešní běžný router nasměruje 700 tisíc, maximálně
milion paketů za sekundu -- a naše produkty z¦řady Accelar
zvládnou více než 7 milionů paketů za sekundu, což znamená poměr
asi 1:10. A navíc při desetinové ceně. Takže je tu desetinásobný
výkon při desetinové ceně. To je důvod, proč věříme, že tato
technologie bude úspěšná.
Ale L3-switche v¦současnosti nabízejí i jiné firmy. Jaký je tedy
rozdíl mezi jejich a vašimi produkty?
Ano, L3-switche jsou velmi zajímavým produktem, a proto se v¦této
oblasti samozřejmě angažuje řada dalších firem. Ale my jsme
prošli testy Tolly Group s¦nejlepšími výsledky -- a to nejsou
nějaké naše interní testy, takže uváděné hodnoty jsou
objektivní. A podle nich jsou naše L3-switche schopny zpracovat
až 7,6 mil. paketů za sekundu, což je ze všech testovaných
produktů nejvíce.
Bay Networks teď otvírá svou pobočku v¦České republice. Co pro
vás vůbec znamená zdejší trh?
Pro Bay Networks je to strategický trh, protože tu existuje
velká potřeba budovat síťovou infrastrukturu. Když to srovnáme
např. s¦USA, tak ve střední Evropě je nutnost výstavby
komunikační infrastruktury podstatně větší, což je důvod, proč
jsme nedávno otevřeli kancelář v¦Polsku, v¦Maďarsku a právě teď
také v¦České republice. A když bude třeba, otevřeme pobočky ještě
v¦dalších zemích. Předpokládáme, že by se v¦této oblasti mohly
naše příjmy v¦příštím fiskálním roce téměř zdvojnásobit.
*****************na konec kurzívou *********
Giordano Sticchi, který působí od letošního února jako
marketingový manažer Bay Networks pro Švýcarsko, Rakousko a
východní Evropu, se narodil před 30 lety ve Švýcarsku, kde také
získal ekonomické vzdělání. Při svém studiu na švýcarském
Institutu pro ekonomii a management se orientoval na IT
management, po jeho absolvování byl zaměstnán jako řadový
pracovník u¦IBM, zodpovědný za objednávky IBM PC. V¦roce 1990
přešel do firmy Compaq na pozici manažera prodeje dealerům, od
roku 1996 zde působil jako manažer zodpovědný za budování síťové
obchodní jednotky.