I když se jedná zatím o ještě nefinální verzi, na první pohled je jasné, že Baidu má se svým browserem velké plány a jak bývá v Číně často zvykem, vývojáři se v mnohém inspirovali u konkurenčního browseru Chrome od Googlu.
První veřejná beta verze prohlížeče Baidu byla po měsících interních testů konkrétně uvolněna toto pondělí a prohlížeč je prezentován jako jednoduchý a spolehlivý, s tím, že nabídne bezpečnou navigaci a ochranu před malwarem. Jsou zde ovšem také překvapivé funkce, jako vlastní app store.
Tato funkcionalita umožňuje spouštět aplikace přímo on-line v browseru a není potřeba nic stahovat a instalovat. K dispozici jsou bezplatné programy hostované přímo u Baidu. K dispozici je široké množství aplikací od přehrávačů hudby přes on-line kuchařky až po čtečky elektronických knih. Uživatelé si mohou aplikace přidat na homepage svého browseru, aby je měli ihned po ruce.
Vyhledávač Baidu od stejnojmenné firmy má v Číně silnou pozici a podle údajů pekingské společnosti Analysys International, která se orientuje na výzkumy trhu, zde má podíl 75,9 % a má tedy před Googlem velký náskok. Nový prohlížeč také umožňuje využívat lištu pro navigaci pro zadávání dotazů, které jsou automaticky vyhledávány prostřednictvím search enginu Baidu. Jedná se tedy o poměrně velkou integraci řešení jediného výrobce, což je strategie ne nepodobná té, se kterou se snaží prosadit Google (Baidu tento koncept označuje jako tzv. boxcomputing).
Baidu se také pokouší využít situace, kdy na čínském trhu rychle klesá popularita Internet Exploreru od Microsoftu, který zde dlouhou dobu dominoval, ale podle analytické společnosti CNZZ.com zaznamenal od února letošního roku výrazný propad z 83,3 % na 62,9 %. Za tento pokles může zejména nástup webového prohlížeče čínské bezpečností společnosti 360, který má již 19% podíl na trhu, což svědčí o tom, že Číňané silně preferují domácí produkty. Vlastní prohlížeče zde nabízejí ale i další významní hráči na trhu, jako třeba společnost Tencent, která na lokálním trhu působí v oblasti her a sociálních sítí. Naopak Chrome od Googlu má v Číně podíl pouhých 2,5 % a Firefox od Mozilly pak dokonce jen 2 %.